nuffnang ads

Apr 16, 2011

old story

story yang lapok...

aku suka story2 kat blog ini sebabnya aku boring takda apa nak buat dalam life aku,asyik ngadap note book saja,lepas abis keja rumah aku mula menaip apa2 saja yang terlintas dalam kepala nih,yang hapi+sedih semua aku campur sekali supaya kawan2 yang baca blog aku nih lebih kenal diri aku macam aku kenal diri aku sendiri hehe....apa2 trimas sebab sudi melepak2 di blog yang mungkin agak boring,ya ini lah life aku,kebanyakkan story pasal aku saja,bagi aku sebelum kita gosip pasal orang,baik kita gosip pasal diri kita dulu,lebih ok orang pun tak sakit hati kot...memandangkan aku takda story baru,aku nak bawa y'all kezaman sekolah tadika+rendah+menengah aku dulu walaupun dah lapok tapi semua ada memo masing2 di sekolahkan...story ini bermula zaman tadika,time mula2 masuk kelas tadika aku n twin aku punyala takut kat cikgu entah kenapa aku pun tak tau,mungkin terpengaruh tv crita ultraman+raksaksa kot,mula2 twin aku yang beria2 nangis pastu aku pun join sekali,kami menangis bersahut-sahutan...cikgu jadi risau,mungkin cikgu panggil paktam aku kot aku pun dah lupa,tapi yang pasti kami balik kerumah akhirnya...lepas pada kejadian tu kami terpaksa biasakan diri ke tadika,tamat tadika kami masuk ke zaman sekolah rendah pulak,pada asalnya kami 1 kelas tapi entah camna cikgu asingkan kami supaya kami dapat biasakan diri berpisah,sampai saat ini aku dah terbiasa terpisah,aku di penang twin aku di .....,aku amat kecewa+sedih+tak hepi sebab cikgu tulah aku tak dapat merasa keseronokkan kehidupan sebagai kembar,aku lebih banyak ketinggalan dalam semua hal,jauh lebih berbeza dengan twin aku,aku cuba nak jadi sepandai twin aku tapi apakan daya aku hanya tahap bawah twin saja kepandaian aku,aku dah cuba sedaya upaya aku tapi tak nampak hasilnya,tapi aku bersyukur walau aku tak terer dalam pelajaran,sekurang2nya sekarang aku tak lupa untuk menambah ilmu selagi hayat masih ada,zaman sekolah rendah waktu rehat banyak masa aku,twin n kakak aku menjual kacang goreng,mak yang buat,bila masa lapang kami sama2 tolong mak pack kacang2 tu untuk di jual di sekolah,kami jual secara haram,bukan suka2 hati kami buat camtu,kami boleh di katakan miskin pada waktu tu,bayangkanlah kami sekeluarga selalu makan makanan tarikh yang hampir luput,arwah abah bawa pulang dari parkson.,kami amat bersyukur sebab masih boleh menjamu selera,sekurang2nya kami ada tempat untuk berteduh walau rumah usang bila hujan selalu bocor sana sini,aku tak dapat bayangkan kalau famly aku hidup bergelandangan tanpa makan+minum+mandi+tidur....bila masuk ke zaman sekolah menengah pula aku n twin masing2 stady dalam kelas masing2,memandangkan twin aku lebih pandai beliau join kelas khas tahap terer lah jugak,aku pulak lain,aku tak pandai sangat so paham2 lah kan ke mana aku melepak kan diri aku,nak tak nak aku kena join kelas tahap slow2 skema sesuailah dengan aku,dalam kelas aku dari form 1-4 sama saja,kelas aku tak ubah macam kelas komik under18,kelas aku ramai sangat sampai tak cukup kerusi+meja,sampaikan aku sorang kena belajar sambil berdiri separuh hari lah jugak baru dapat rasa keseronokan duduk dalam kelas,sebelum tu aku tumpang2 duduk dengan kawan2 saja,nasib lah kawan2 ok,sepanjang aku berada dalam sekolah tu memang banyak sangat story yang best,dalam kelas ada pelajar yang suka tidur dengan tenang sekali tanpa di maki hamun oleh cikgu,siap muka kena conteng pun kawan aku tak sedar2 dari tidur,skarang dia dah kawen n ada anak tapi keja tak menentu,dalam kelas aku sorang saja dok meja belakang sekali sebabnya hari pertama masuk kelas aku terlewat skit,so takda lah meja+kerusi untuk aku,kelas dah full,aku sangka dapat lah bertukar ke kelas sebelah yang lebih terpelajar,salah tanggapan aku,cikgu berusaha dapatkan ruang untuk aku,last2 port aku di belakang sekali,nak tak nak kena lah aku terima,nasib lah apa yang cikgu ajar aku dapat mendengar kalau tak,mau jadi penunggu kelas saja gayanya,tapi dalam hati aku,aku nak sangat dok di depan mungkin aku lebih jelas apa yang di ajar,lebih kurang berminggu2 kemudian banyak pelajar suka sangat buat port lepak di meja aku,marah pun marah tapi macam marah budak tak sekolah saja,jenis yang tak paham bahasa alah macam story dalam komik under18 tu memang sama lah dengan kelas aku,aku malas nak bising,so aku pun terjoin lah lepak sekali,sampaikan cikgu kata aku yang ajak depa join aku jadi budak jahat,tapi aku still relex saja,sebab aku tau bukan salah aku,lama kelamaan banyak yang dok belakang aku pun ringan2kan kaki aku dok di meja depan,nasib depa ok,sampai lah aku ubah form ke form aku tetap dok di tepi tingkap depan sekali,tapi yang lawaknya kalau aku dapat kelasmate yang lama mesti depa simpan port belakang untuk aku,alasan nak melepak lah tu,depa yang suka lepak dengan aku sebab nak tiru,macam lah aku nih terer sangat,depa sangka aku terer macam twin aku kot,skarang yang aku tau pasal ex classmate,kimie bondzer club,nasir keja bawa lori ais,ida keja kilang,noriah dah kawen suri rumah fulltime,linda n aku pengganggur terhormat heh heh....

No comments: