nuffnang ads

Jun 11, 2012

sepital jumpa doktor

beberapa minggu yang lepas (baru hari nih aku ada masa nak kongsi cerita) aku ke sepital lagi untuk mengambil darah (dua biji bas aku kena naik huuh penat betol) sampai sepital macam biasa..ambik nombor dan tunggu di panggil...beberapa minit kemudian nombor aku di panggil..aku pun menuju ke pintu masuk...nampak budak budak pratikal (memang sah aku akan jadi mangsa) beberapa saat kemudian misi budak pratikal tu pun nak ambik darah aku..misi mula sapu ubat di lengan aku dan tak lama kemudian dia mecucuk jarum ke lengan kiri aku..tak sampai berapa saat misi tu terus tarik keluar jarum (tanpa meletakkan kapas) darah aku mula menitis2 keluar (misi bodoh tu mula panik dan tangan dia pulak siap terketar2 saja...(aku lagi terketar2 nak penampar laju2 kat muka dia) doktor mula marah dia sebab dia buat kerja tak ikut step...(jarum bertukar tangan...sekarang jarum ada dengan doktor) doktor ambik darah aku guna tangan kanan pulak tapi darah lak tak keluar2...aku pun mula pening2 lalat pulak..dalam hati (aku rasa aku nak pengsan nih) aku pun bagitau doktor..doktor soh aku bertahan..doktor bertukar tempat cucuk jarum ke tangan kiri aku..lega last2 selesai...tak lama kemudian doktor soh misi bodoh tuh papah aku ke katil tapi misi tuh boleh pulak buat muka tak bersalah dan langsung tak tolong aku jalan menuju ke katil..(sekarang aku kat atas katil) sambil pejam mata dan rehat sekejap..dalam hati (bengangnya misi bodoh tu boleh dia buat macam tak dak salah apa2 kat aku) tak lama kemudian aku pun dah ok dan aku pun berambus dari situ..PERHATIAN KEPADA SEMUA PELAJAR KEJURURAWATAN...DI HARAP SANGAT MASA KERJA TOLONG JANGAN MAIN MAIN...KALAU KERJA SETAKAT KEJAR KERJA KERAJAAN BAIK TAK YAH...NYAWA ORANG TAK BOLEH BUAT MAIN MAIN...(ingat macam kecik2 dulu ka..main doktor doktor ker..) INGAT STEP YANG DI AJAR DAN JANGAN LALAI..(nasib budak tu baik..kalau kena kat orang lain aku rasa budak tu kena saman agaknya..

No comments: