nuffnang ads

Sep 7, 2015

Kisah handphone handphone aku

Tak sat kema call cerita pasal hp

Kemarin aku dan kema pi survey hp yang dia nak beli.kema kata dia nak beli samsung galaxy v plus atau samsung J1.lama lama tengok aku berkenan la plak dekat SGVplus tu.
Sebelum tu memang aku dok pikiaq nak jual hp aku ni sebab rasa bosan dan rasa rimas sebab lama lama hp ni jadi panas tiba tiba.takut la plak oii.tumpang dok laku lebih baik jual.

Handphone yang pernah aku pakai sebelum ni..dan seingat aku ja la senarai kat bawah ni.

Hp pertama - 3315 nokia
Hp ni SYOK GILA UNTUK ZAMAN TU LA tahan lasak walaupun hanya hp biasa.masa tu takdak la hp android.aku guna sampai rosak.jatuh banyak kali pun tetap bertahan.masa tu aku beli rm400 kalau tak silap aku la.lama dah tak berapa nak ingat.lepas hp pertama aku tak perasan la aku tukaq hp jenis apa.

Hp Panasonic - hp tu kecik gila.kalau la ni masih ada aku akan beli dan BERHARAP SANGAT MASIH ADA sebab aku suka dia comey sangat.senang nak bawa pi mana mana.kalau gantung hiasan comey lagi bertambah comey..dulu masa aku keja kilang amphenol kat penang.kawan kawan aku pelik sebab aku takda hp.pelik la zaman tu takda hp kan.ada sekali tu ada orang call aku terus jawab call.depa heran aku sembang sorang sorang.tiba tiba aku tunjuk hp aku kat depa sambil aku buat isyarat suruh diam sebab aku dok cakap hp.lepas aku abis gayut.depa pakat mintak nak tengok.depa teruja gila sebab hp tu sangat comey.

Nokia - aku tak ingat nokia model apa tapi kecik juga tapi tak la se comey hp panasonic.hp ni ada camera.aku sempat guna berbulan ja tak sampai setahun kot sebab jiran sebelah nak sangat beli hp aku tu.aku pun jual atas nasihat adik aku.

Motorola - tak tau model apa tapi jenis lipat.hp ni aku guna lama gak sampai button terkeluaq.syok gak sebab hp pertama jenis model lipat lipat ni.

Hp china - hp ni dari china model tak ingat lak.cover hp jenis macam besi.lama aku guna tapi rosak sebab jatuh dengan teruk.hp ni yang syoknya di belakang hp macam lampu disco..aku suka aku suka.

Samsung corby 2 - hp ni ke dua comey macam hp panasonic tapi size besar dari hp panasonic sebab corby model android pertama aku pakai.dah tu plak gelabah ja mula mula guna.siap tersalah text kat kinah sepupu ct (kawan zaman mahlin) corby tak rosak pun tapi aku la teringin nak guna hp jenis lain dan besar skit.tapi masalahnya aku lupa buka bateri.lama lama aku baru buka.bila on boleh tapi dia asyik restat la plak dah.entah ka kena format balik.harap sangat kai boleh format.

Blackberry blod 2 - hp ni aku beli 2nd saja sebab terpengaruh dengan family aku yang semua pakat guna BB.lama aku guna.laju gila tenet dia sebab BB ada tenet khas.yang tak syok sebab heng.

Samsung biasa - hp ni model biasa macam nokia 3315 dan hp panasonic.model takda warna di skrin hp.size kecik rm60.aku beli sementara nak beli hp baru.aku cari hp panasonic yang comey tu tapi memang dah susah sangat nak cari.kecewa la tapi aku tetap beli.

Lenovo A850+ - hp ni pada mulanya aku nak beli yang rm300 ke bawah ja tapi entah kenapa aku cepat sangat terpengaruh dengan hasutan tokey kedai hp.aku bercadang nak jual ja hp ni sebab dah macam bosan plak lagi pun tumpang ada harga aku nak jual la.boleh la aku beli hp baru yey yey.masa ni dalam family.hanya aku sorang guna brand lenovo.

Bila corby dah bernyawa boleh la aku guna dia hehee.syok guna corby comey ja.corby kalau tengok youtube memang laju.bila lenovo aku dah jual.mungkin aku simpan dalam asb dulu.nak kena jimat la dulu buat masa ni.biar la dapat harga skit pun yang penting dapat balik duit tu.

Sekian berita tamat

No comments: