nuffnang ads

Sep 1, 2015

Pasar tani dan pasar malam

La ni masih depan tv..

Tadi aku ada cerita pasai pasar malam.teringin plak nak buat entri pasai pasar malam dan pasar tani.
Kalau kat kawasan kampung aku selalu ada pasar tani dan pasar malam tiap hari..
Isnin-pasar malam pekan penanti
Jumaat-pasar malam tepi hiway kubang semang
Ahad-pasar tani tepi hiway kubang semang.

Selalu kalau pasar malam isnin yang dulu depa nega kat area jalan pekan penanti lama yang la ni dah di tambah bangunan baru dan juga la ni jalan tu dah jadi jalan one way.
Dulu selalu gak aku pi pasar malam isnin tapi la ni dah jarang pi mungkin sebab masa tu aku remaja lagi.besa la kan remaja suka jalan jalan pi pasar malam.
La ni aku jarang pi sebab takda kawan kot hahahaa..
La ni pasar malam isnin dah pindah dekat market.lagi besar pasar malam isnin.ada la sekali aku pi.tapi pi cari 2-3 barang ja dengan kai takdan nak ronda.entah la bila boleh singgah pasar malam isnin yang baru tu agaknya.

Pasar malam jumaat tak selalu pi tapi ada la bulan lepas kot aku pi tapi aku tak plan nak pi.mula tu aku nak pi ayam ori mini market saja.pastu dah alang alang ada pasar malam aku harung sekali lalu la hehee.
Syok jugak jalan pasar malam sorang sorang.masa aku pi pasar malam jumaat tu blah petang.tak la takut sebab aku pi sorang ja kan.syok gak usha apa yang patut tapi aku dah lupa la aku shoping apa heheee.

Pasar tani ahad.aku jarang pi sebab selalu mangkit lambat hehee.ada sekali tu pi dengan fatin tapi lama dah.kami jalan jalan beli skit tak banyak tapi macam macam juga.fatin beli baju t shirt lengan panjang nipis corak batik.aku plak beli legging unggu.

Sekian berita tamat

No comments: