nuffnang ads

Jan 10, 2016

11/1/2016 - duduk transit/asrama giatmara

Masa ni baru lepas sapu sampah kat luaq rumah sorang sorang.

Esok aku dah nak dok transit GM sebab tu lah aku sapu siap siap daun kering depan laman rumah.esok ni aku dah tak boleh tolong mak sapu sampah dah.tunggu hujung minggu la aku balik.
Tak sabaq nak abiskan study aku ni.entah bila nak mula pegang mesin jahit tah lah.
Tak sabaq nak jadi seterer yumi king .harap sangat aku cepat belajar.
Sebenarnya aku sedih gak nak tinggai mak di kampung  *ceh ayat serupa GM tu jauh sangat.walaupun setengah jam baru sampai GM tapi tetap masih kawasan bukit mertajam lagi.nama pun giatmara bukit mertajam dah tentulah sekampung.
Kesian mak dok sorang ja nanti kat rumah.fatin keja.kai pun nak stat keja balik.abang dia macam besa lah mai singah ambik kuih dan hantar talam kosong ja.sama lah macam kakina gak.
Kakina plak dok flat.paah besa lah dia dok kl lah.
Mak mesti sunyi sangat kan.nak buat camna mak.cek nak cari ilmu kemahiran.hanya yang ni saja dapat cerahkan masa depan kita berdua.
6 bulan belajaq.abis tu boleh mohon mesin jahit.
Cek boleh buat keja dari rumah yang selama ni cek nak sangat keja dari rumah.
Bila buat keja dari rumah.dapat jaga mak depan mata.hati pun tenang dan gembira.
Tak sabaq nak buat baju kurti untuk mak.dress untuk paah.shawl untuk fatin dan kakina.baju untuk kai dan abang dan semua lah.
Malam ni malam last aku tengok tv sepuas hati.
Hahaa alaa hujung minggu pun boleh balik tengok tv lah cek oi

Sekian berita tamat

No comments: