nuffnang ads

Jan 9, 2016

Transit/asrama

Masa ni aku dok kat ruang tamu rumah.cuaca panas...

Masa mula nak minta borang GM (giatmara) aku tanya dekat gat pasal asrama.dia kata tak dak.
Masa aku dengar kata tak dak aku rasa kecewa sangat sebab mesti pas ni aku susahkan mak lagi.sampai 6bulan mak kena hantar dan ambik aku pi kelas.
Syukur dengan berkat doa aku tiap hari.ahkirnya termakbul juga permintaan aku. ♡ syukur padamu ya allah ya tuhanku ♡
Tapi yang aku rimas sekali hal hospital.entah sampai bila aku nak kena pi hospital.
Moga allah permudahkan segalanya.
Mula mula ada sorang pelatih dok transit.nama dia nurul fariha.dia ajak sapa sapa dok transit sebab dia tak berani tidoq sorang.
Aku apa lagi.tak sabar lah nak minta dok transit sebab aku tak mau susahkan mak atau kai.cuma depa kena mai ambik aku hantar pi hospital ja lah.
Lega hati aku bila dapat dok asrama tapi yang tak syoknya semua barang kena bawa sendiri depa tak sedia katil apa semua sebab dulu masa sedia.pelatih lama bagi rosak.
Kami terpaksa tidoq kat bilik ofis ja lah.takpa lah yang penting dapat tidoq.
Tapi tak syok plak toilet kat bawah.takpa lah aku bersusah skit demi ilmu dan tak susahkan mak.
Dalam GM akulah paling tua yang lain kebanyakkan 15-20 tahun.
Cuma aida 22 tahun.ain 27 tahun.
Satgi petang skit aku nak pi shopping barang untuk asrama.
Banyak gak benda kena sedia.nanti senang tak kalut.la ni yang dok asrama ada 4 orang termasuk aku.
Sebelum tu hanya 3 orang tapi ada sorang adik ni nama dia esya.dia kata dia ada masalah transpot macam aku gak tapi dia nak sangat belajar jahit sebab dia minat.
Aku dapat gak tolong dia bagi boleh dok asrama.
Nama nama yang dok transit
☆nurul - 16 tahun
☆tasha - 19 tahun
☆esya - 18 tahun
☆aku - 31 tahun
Haha aku la paling tua.biaq lah kan nak cari ilmu kemahiran.

Haku : amboi R dapat belajar gak ahkirnya siap dok asrama lagi tu woo.

R : hehee syoknya..syukur impian tercapai nak belajar jahit.pas ni boleh jait baju sendiri.

Sekian berita tamat

No comments: