nuffnang ads

Mar 23, 2016

Mall kesukaan aku part 2

Masa ni aku macam besa lah.dok depan kipas atas transit.fariha main hp dia..
Kehidupan kami tanpa risya dan tasya semakin sunyi.masing masing buat hal sendiri..

Jusco alma bukit mertajam - jusco ni aku pernah pi rasa tak sampai 5 kali..hanya 3 kali kot kalau tak silap.semua tu sebab rasa macam takdak apa kat situ.rasa kosong walaupun jusco tu macam jusco perda dan ramai orang.
Mungkin sebab nak makan apa pun kena guna kad kot.kedai kedai kecik ja boleh guna duit.
Aku nak beli kad topup duit makan bukannya selalu dok mai.rasa semak wallet ja.

Perangin mall - mall ni belah penang.dulu selalu gak pi tu pun sekali dengan keluarga aku.syok gak.walaupun sunyi.yang aku suka sebab ada 1 kedai tu tak pasti lah tapi rasanya kat situ lah ada kedai jui bracelet cantik.beg..macam macam lagi yang sempoi..teringin nak beli tapi masa tu takdak duit

Komtar - komtar pun belah penang.sebelah dengan perangin mall.kat komtar dan perangin mall ni banyak lah mat saleh.syok gak tempat dia tapi dah tak banyak orang pi rasanya.tapi baru ni depa nak buka sky walk kot.yang jalan atas kaca tu lah macam dalam runningman tu.masuk kena duit punyalah kan.

Gama - mall ni aku tak berapa nak ingat pasal gama.yang aku tau gama tu betoi betoi tepi jalan depan trafic light.

1st avenew - mall ni masih baru bagi aku.kali pertama dan kedua aku pi hari yang sama semua kerana converse.syok nampak suasana dalam dia.tapi takdan nak ronda sebab pi semata tuju kat converse tu ja.mall ni sebelah perangin mall

Times square - belah penang gak.dulu aku pernah masuk dengan keluarga aku 1 kali ja.nampak syok gak tapi banyak kedai yang tak buka lagi.nampak tak sama macam times square kl pun.kalau sama mesti aku serbu dulu.

Central square - mall ni betoi betoi dalam pekan sungai petani.dulu zaman mahlin aku selalu lepak dengan kawan kawan aku.syok gila masa tu.happy ja di kelilingi kawan kawan baik.meriah gak.kami pi tengok wayang.makan makan.shopping semua situ.
Paling aku suka restoran sabai.sedap gak la boleh tahan la masakkan dia.sampai la ni ada lagi.tapi yang tak syoknya la ni dah banyak berubah.mungkin sebab banyak mall baru kot.ada lah 2-3 buah mall baru.
Rindu sangat area sana walaupun bagi setengah orang tak ada apa kat sana.terlalu banyak kenangan aku kat sana..jumpa ina dan maziah selalu mesti makan kfc kat tepi tangga.
Tapi apa boleh buat la depa dua dah kawin ada kehidupan masing masing.sedih sebenaqnya masa depa pakat kawin.aku sedih lah sebab hanya tinggai aku sorang ja.
Lepas dari depa kawin.aku dah stat pi mana pun sorang ja.takdak dah kawan.nak cari kawan baru memang susah nak jumpa sebaik dan serapat depa.

Ceria mall - mall ni aku pi sebab saja saja jalan dengan ana.yang aku ingat aku beli cincin silver kosong rm3.aku pakai bertahan banyak tahun gak.rasanya 2 tahun lepas kot baru patah.cincin tu aku masih simpan elok.

Sp plaza - mall ni lebih kurang macam ceria mall gak.tak banyak kenangan sangat kat sini.

Itu ja lah kisah mall kesukaan aku.susah kalau takdak keta sendiri.kalau ada mesti aku selalu pi lepak.mengimbau kenangan silam.shopping apa ka kan.

Sekian berita tamat

No comments: