nuffnang ads

Oct 10, 2017

Hari yang pelik sumpahan september?

Masa ni aku berniaga sambil baca novel ketika cinta berlari..permulaan cerita pun dah syok apatah lagi pengakhiran dia..tapi penulisan dia seiras buku buku reddress la..

Beberapa hari lepas dalam september..

Pagi pagi yang biasa.aku dan kakina bersiap siap pergi meniaga.tiba satu jalan.ada sorang laki perkerja mpsp.menaiki motor ke kiri ke kanan sesuka hati.kakina mengambil keputusan memotong beliau yang agak blur *mungkin dia rasa dunia ni dia sorang ja yang wujud*

Saat memotong tiba tiba...
Ada motor dari arah depan menuju dengan laju.dia terus meludah kereta kami.
Sampai satu simpang kami berhenti sebab lampu merah.
Tiba tiba ja motor yang sama meludah kereta kami berpatah balik dan terus memaki hamun tanpa henti.bila kakina cerita hal yang sebenaq dia langsung takmau dengaq dan terus buat pusingan u dengan lajunya..
*Perwatakkan beliau agak ke arah orang kurang waras*

Tiba malam...
Kami tinggal hanya berdua..aku dan kakina..
Kami layan movie.kalau tak silap aku tajuk anak kerak.movie seram lakonan faizal husien *saya suka saya suka*

Tiba tiba...

Ada kereta terbabas tepi rumah kami.niat di hati nak membantu tapi..masa tu lah pintu rumah tak boleh nak buka pulakkk.
Ni semua sebab pintu terkena air hujan yang berpanjangan la nih.
Tak lama pastu boleh la buka.ada sorang laki dalam 20an bagi salam.minta tolong.aku kata maaf adik takdak laki rumah ni nak tolong.kami tak kuat.pastu aku suruh pi rumah sebelah.
Dalam beberapa minit dia muncul dengan muka kecewa.
Takdak orang.rumah gelap..adik tu kata.

Aku terus pakai kasut menuju ke rumah jiran aku..rumah kakna dan abang ki.memang betoi takdak orang sunyi dan gelap termasuk rumah sebelah.
Aku lari pi rumah pakdin pun sama sunyi dan gelap..
Aku patah balik ke rumah.kakina tengah bantu apa yang boleh.
Aku teringat nak pi rumah budak budak bujang.aku berjalan agak cepat dengan budak laki *si mangsa kejadian*
Tiba kat rumah tu bagi salam.akhirnya ada juga yang jawab.
Kak rumah ni ada laki dak.nak minta tolong tolak kereta tersangkut tepi ban.
Laa laki takdak semua keluaq adik..
Alaa ya ka..
Uiis mana pi semua laki..
Buntu gak la aku pikiaq..oo baru teringat ada geng bangla sewa dekat dekat situ gak.aku suruh si mangsa tunggu kat kereta dulu.biaq kak pi cari bantuan.
Punya la lama bagi salam akhirnya muncul mat kering *nama gelaran ayah dekna mereng.sama mereng macam pakdia.huh pakdia kaki taik pit.kesian...dekna turut mewarisi kegiatan pakdia*
Mat kering heran terus tanya aku.aku pun cerita lah kat dia..dia pun suruh minta bantuan bangla tu.
Bagi salam kuat skit depa tak dengaq katanya.
Penat gak bagi salam sambil ketuk pintu serupa ada gempa bumi yang tak pernah aku buat selama 32 tahun kenai muka bumi ini..*bhaiya bhaiya tolong tolong*
Akhirnya.....*layan cerita hindi rupanya*
Ya mau apa dek..
Mau mintak tolong tolak kereta tersangkut tepi jalan sana *sambil tunjuk jalan ke rumah aku*
Bangla dua orang pun keluaq dengan badan sado depa..
Takpa dua orang sudah cukup aku kata.
Sekali mat kering ikut sekali.dekat nak sampai rumah.kakina bagi isyarat dah ok.
Aku dari jauh buat isyarat keta dah ok bhaiya.takpa terima kasih terima kasih..*sambil buat tangan tanda ok*

Sesampai aku kat depan rumah..
Fuuhh kakina wei macam kena sumpahan pulak.mana pi semua orang kampung takdak langsung.semua rumah gelap.
Yang ada pempuan ja laki entah pi mana.mungkin semua keluaq la kan hari minggu.
Lega kakina la yang tolong depa tolak kereta.
Setel semua hal kami pun masuk rumah layan movie...
Fuuh itulah hari aku yang pelik

Sekian berita tamat

No comments: