nuffnang ads

Oct 15, 2017

Jam antik masa kecilku

Masa ni layan alice in wonderland.semua kisah tentang masa...peminat setia alice.satu masa aku akan jahit baju macam dia..satu masa nanti..

Tiba tiba aku teringat satu rahsia zaman aku kanak kanak dulu.
Kisah tu aku tak berapa ingat sangat.aku buka semua benda dalam jam loceng kecil yang agak antik.
Alaa yang orang dulu dulu selalu guna untuk kunci jam bangun pi sekolah tu la.
Jam tu jenis besi.bulat dan ada kaki.
Jam tu dah rosak.aku masa tu mungkin bosan dan suka ambik tahu benda baru..
Kan kanak kanak suka la ambik tahu itu ini..

Aku buka jam tu dan siasat apa ada dalam tu.
Macam macam ada.besi kecil.skru.nat dan sebagainya.comey comey ja.
Aku rasa malas nak pasang semula sebab aku tak ingat yang mana kena pasang dan cantum dulu..
Pastu..
Aku pun tanam dalam tanah kat pokok reyang nan rimbun dan ada pangkin depan rumah..

Aku pernah cari balik jam yang aku tanam tapi tak jumpa.
Bila di ingat balik.aku rindu sangat zaman kanak kanak dulu rasa macam semuanya indah indah belaka.

Zaman remaja penuh kebebasan yang aku sendiri tak dapat merasainya dengan suasana gembira.hanya cuma angan angan kosong sepanjang masa.

Tak sama macam bila zaman dewasa.tanggungjawab yang amat berat kena pikul dan tabah laluinya.

Kau tak boleh ubah masa lalu..
Kecuali kau belajar melaluinya...

-Reezmika-

No comments: