nuffnang ads

Oct 10, 2017

Meniti hari hari yang bosan

Masa ni aku lepak sorang ja dalam bilik mak.mak makan nasi.abang dan alif tengok movie kat tv.kak ina keluaq dengan rafar ambik barang kedai.

Hari ni macam biasa.seperti hari hari lain.hidup aku masih macam dulu seperti biasa dan hanya biasa biasa saja..
Aku dah mula meniaga seperti dulu semula..

Baru baru ni ada pesta buku kat atas komplex dato kailan.
Aku dan kakina shopping banyak wooo.
Aku tak kira berapa buah buku dan memang tak sempat kira sebab letih balik niaga dan juga takut mak perasan yang kami shoping buku mesti mak marah sangat sangat..

Bila aku baca novel.terbit rasa rindu menaip cerita cerita rekaan aku.rasanya aku dah padam semua karya aku sebab aku takdak mood nak buat novel.entah kenapa aku rasa macam aku ni tak layak.sedangkan ramai kawan aku bagi kata kata semangat untuk aku berkarya.

La ni aku rasa nak mula dari awal.bila aku kenangkan balik kisah zaman sekolah aku dulu.dalam banyak banyak subjek.paling aku suka adalah sastera.tiap kali buat karangan.cerita aku lah paling banyak dan ikut kemahuan yang cikgu nak.aku selalu dapat markah tinggi dalam kelas.

Memang aku pun suka buat karangan sebab aku boleh berangan angan dalam cerita aku yang reka sendiri.
Kawan aku suka baca hasil karangan aku tu.

Masa tu pun dah timbul perasaan nak jadi seorang penulis tapi tak terlalu bersemangat sangat la..besa lah kan jiwa gila gila remaja.mana anggap penting dalam semua hal.semuanya ikut rentak hati ja.

Bila aku semakin dewasa.rasa ingin menulis ni lagi tinggi tapi aku masih tak dak semangat sampai lah wujud dunia blogger ni.
Aku lah orang pertama paling happy kat dunia ni rasanya.
Rasa nak taip setiap masa kisah hidup aku atau angan angan aku.

Sebab tu lah wujudnya blog aku ni.tapi tak la banyak sangat yang aku taip semuanya sebab kengkangan masa.
Walaupun aku tak keja tetap aku sibuk dengan hal hidup aku.

Lagipun kisah hidup aku agak bosan dan terlalu membosankan..

Jadi..
Tak lama lagi insyallah harap sangat aku dapat menaip karya aku yang baru dari mula..
Tapi aku tak pasti bila..

Sekian berita tamat

No comments: