nuffnang ads

Apr 16, 2018

diet teh hijau

masa ni aku berniaga.hari ni lewat skit sebab pagi tadi ambik result darah..

semenjak badan aku semakin berat.aku sibuk mencari diet secara sihat dan selamat.dah banyak cara aku cuba tapi nampak tak berkesan dan buang masa..

beberapa bulan lepas.lebih kurang bulan 1.hujung bulan 1 macam tu lah.aku google diet secara sihat.lepas tu aku terjumpa lah 1 blog ni.katanya dia amal diet teh hijau..

aku mula dah tersuka diet senang macam tu.dah la aku suka juga rasa teh hijau.beberapa hari kemudian aku pun beli lah 2 kotak teh hijau dari BOH.mahal skit lah.hancuq plan bajet aku..

sebenarnya nak cari ahmad teh hijau macam dalam blog tu cakap.tapi betoi lah dia kata.memang susah cari ahmad teh hijau ni.sebab tu permulaan aku cuba BOH.beli 2 kotak sebab aku sangka family aku akan tumpang sekaki.tapi nampaknya.aku sorang yang minum.

ya lah tak semua suka rasa kelat.aku ja yang relaks ja minum.rasa dia tak lah teruk sangat.nanti tak lama abis stok teh hijau.aku nak beli ahmad teh hijau plak.sebab harga murah gila.

beberapa hari selepas aku beli teh hijau BOH kat pekan penanti.aku teman adik aku beli barang dekat tesco.sengaja aku survey ahmad teh hijau..

alangkah gembira dan terujanya aku bila dapat jumpa ahmad teh hijau dalam tesco.kalau ikutkan hati aku.memang aku nak beli siap siap stok teh hijau ahmad tu sebab takut lepas ni susah nak cari.tapi dah adik aku bising sebab alasan aku dah baru beli teh hijau.

pagi tadi lepas jumpa doktor.sementara tunggu no giliran ambik ubat.aku nampak sorang pakcik ni timbang.aku malas nak tengok berat aku.takut kecewa.tapi di sebabkan aku rasa badan aku sedikit ringan dari biasa.aku pun kuatkan hati untuk timbang.alangkah terkejutnya bila aku tengok berat aku 50kg.syukur yang teramat..2kg berat aku turun.lebih kurang bulan 1 dulu aku timbang.berat aku masih 52kg tapi kali ni jadi 50kg..syukur

aku bersyukur sangat tapi..
aku terfikir jugak..aku ni jarang joging..cycling pun dah lama tak buat.makan ikut sedap tekak aku saja.tapi berat aku turun..

bila fikir fikir balik.bulan bulan lepas aku banyak amal minum teh hijau.pastu aku teringat aku pernah baca blog sorang laki tu.aku tak ingat nama apa.dia amal diet teh hijau.aku tiru dia lah..

mula tu macam tak berapa percaya.tapi bila badan aku kurus.aku dah mula percaya diet teh hijau..
aku bukan jenis suka telan ubat kurus.aku takut kalau dah stop ubat kurus.nanti badan aku makin naik..

ohh gembiranya aku hanya tuhan yang tahu.aku seperti tidak percaya tadi bila tengok penimbang.berat aku turun dari 52-50 syukur sangat.berat aku rasa macam susah nak turun.nasib baik amal diet teh hijau.

sekian berita tamat

No comments: