nuffnang ads

May 6, 2018

esok cuti lagi yey

aku sedang lepak di kusyen kegemaranku sambil minum ahmad green tea...

hari ni seperti biasa..cuaca panas...
esok aku cuti lagi..macam yang aku cerita entri sebelum ni.aku ada 2 kenduri yang berbeza..kenduri kahwin dan kenduri sambut bulan ramadhan.

lepas selesai bab kenduri.aku dan mak nak pi shopping barang skit dekat perda kot.ada lah barang yang kami nak beli.macam macam juga lah.

ada la barang yang aku nak survey skit sebelum beli.sebab sebelum ni aku tak pernah rasa nak beli pun.di sebabkan terpengaruh skit.aku pun rasa nak beli.
benda tu kecil ja...comey ja dia..bedak pixy lah hehee.

dulu dok guna silkygirl dan tak pernah nak tukaq tukaq.konon setia lah.tapi di sebabkan muka aku ni muka pesakit thyroid.pucat.sunburn apa semua.terpaksa lah cari bahan yang sesuai untuk muka aku ni.yang boleh tutup semua masalah sambil baiki sunburn.

selalu guna bedak padat biasa ja tapi tetap ambil yang ada spf.tapi di sebabkan aku ni dah la tak suka gila makeup.dah tu plak kena sapu banyak kali sebab bedak tu hilang di tiup angin.

dulu aku pernah try bedak miami jenis two way cake.tapi aku tersalah beli yang terlalu cerah plak dah.terus tak suka.pastu try yang kembar aku punya.nampak lincin gebu plak muka aku ni.tapi entah kenapa aku tak rasa nak beli.mungkin sebab malas menguasai diri.

aku survey kat google.banyak yang cakap pixy ok.bila pakai lama lama.kulit makin cantik sebab ada vitamin c.oleh sebab tu aku tersuka dengan pixy.memandangkan aku seorang yang tak berapa suka makeup tebai macam nak pi konsert.aku akan beli yang two way cake.

harap sangat takyah sapu macam macam.rimas wei.sebelum tu aku rasa teringin nak try bedak padat syurah tapi bila pikir balik.tu bukan jenis two way cake.hemm nampaknya tak jadi lah aku nak ambil bedak dan bb cream shurah.

lepas selesai bab pixy.aku nak cari makanan tambahan atau lebih tepat lagi.sarapan pagi.dulu aku selalu beli oat atau nestum.tiap pagi aku hanya sarapan tu saja.tapi kali ni aku nak tukaq selera sebab dah lama aku dok survey saja tapi tak mampu nak beli.ya lah kan aku ni penganggur.syukur lah dapat rezeki lebih tiap bulan.boleh lah tambah tambah skit.aku ni bukan keja tiap hari.tak boleh sebab kurang sihat.selalu semput.

aku dok survey juga sunblock sebab rasa macam sunblock sebelum tu tak berapa membantu aku.lama juga aku google.pastu rasa tersuka tanpa sengaja dengan sunblock biore yang banyak testimoni.ada yang kata pakai tiap hari kulit akan kering.yang tu tak kisah sangat sebab esen safi rania gold mungkin dapat membantu aku.

aku ada terbaca ada yang kata.sunblock tu mengecilkan pori muka.jadi...aku rasa berminat plak bila dengar bab mengecilkan pori muka tu.ya lah muka aku ni dari dulu ada masalah pori.

sebenarnya dalam memo aku ada tulis siap siap barang yang perlu aku beli.kat situ ada aku tulis pasal makeup remover.aku tak pernah guna pun sebelum ni tapi bila dah try brand garnier.ok plak.rasa bersih tapi kadang aku rasa tak berapa suka bau dia.apa pun garnier dia memang berkesan cuci makeup aku yang rasa macam tebai sangat ni.

ya lah sapu macam macam sangat konon nak tutup masalah kat muka tapi macam tak tutup langsung.sebab tu aku kena tukaq yang lain.harap sangat product yang aku try nanti dapat membantu aku.rimas sangat kena tukaq macam macam product.

sekian berita tamat

No comments: