nuffnang ads

May 21, 2018

jom shopping gila gila di eco shop

aku sedang berniaga...

dari 2 hari lepas lagi mak ajak aku pi eco shop bagan sebab nak beli sudu tapi perut lapar sebab berbuka hanya minum dan makan agar agar saja.hari ni aku beli kuih skit.boleh la berbuka kuih yang aku beli tu dulu.tahan skit sebelum sampai rumah.

entri sebelum ni aku ada bagitau pasal aku shopping buku warna kat eco shop kan.sebelum tu aku pi eco juga.ada lah beli barang skit..skit ka? tipu tipu tipu..kalau pi eco shop mesti beli banyakkkk..

boleh di katakan tiap bulan aku sekeluarga pi eco.biasalah kan semua barang murah.aku tiap kali pi mesti akan cari pelbagai jenis biskut.sampai beli macam macam jenis biskut.sampai tak termakan dan ada sampai terlupa yang biskut kering yang aku beli kat eco dah habis keluarga aku makan..aku rasa aku dapat makan 2-3 keping saja..pastu dah tak nampak kelibat biskut kering..tiap kali pi area biskut.aku mesti akan ambik 1 biskut legend zaman kanak kanak aku dulu.aku tak ingat plak nama apa.biskut tu bulat ada aising keras berwarna warni.aku selalu layan tv sambil makan..kek pun aku tak lupa..kek pisang kegemaran alif.kek roll kegemaran aku.kek buah kegemaran mak.

tak lupa juga area yang selalu aku akan singgah mestilah minuman.keropok dan gula gula.aku selalu cari jajan legend sebab kat eco aku terperasan ada jual.rindu jajan legend masa zaman kanak kanak.

selain area makanan.aku akan singgah area getah rambut.kalau pi area tu mesti kena beli sebab getah rambut yang warna hitam kecil dan halus yang mudah putus.selalu tak cukup cukup.biasa lah kalau aku beli ada yang kena bahagi.tapi kalau getah size besar.kakina dan fatin suka getah besar.macam macam barang kat situ.cekak rambut.sikat.getah rambut pun semua comel berwarna warni.rambang mata.kalau nak buat hadiah hari lahir budak perempuan senang lah boleh pilih macam macam kat situ.

area yang aku suka singgah lagi kalau pi situ.aku akan singgah kat area barang makeup.sebab aku dok cari liquid eyeliner.eyeliner pencil dan white eyeliner semua tu untuk aku buat face painting tapi selalu takdak.baru ni pi area tu dapat beli span muka dan kerongsang raya ja lah *rambang mata pilih kerongsang.mula tu nak beli cincin tudung.pastu lupa sebab ralit pilih kerongsang raya*

kalau satni mak jadi pi lagi eco shop bagan.aku nak beli kuih raya eco.biskut dalam bekas bulat penutup pink tu aku panggil biskut raya eco sebab nampak macam biskut raya hehehee.
mungkin aku akan ambik semua jenis yang ada.

senarai barang yang aku nak beli satni

- biskut raya eco

- biskut untuk tonton tv..hehe apa pun boleh. *mentang mentang la ni ada tv semula*

- set pencil *aku nak beli shapener saja sebenaqnya tapi nampaknya kena beli 1 set sebab eco buat jenis 1 set.

- macam teringin kacang lah

hehe macam macam lah aku ni kan.tu eco shop jauh dari rumah.agaknya kalau eco shop dekat pekan penanti la.aku rasa aku pi keja terus dengan depa kot.hahahaa

sekian berita tamat

No comments: