nuffnang ads

May 10, 2018

nak beli tv baru

aku sedang duduk di ruang tamu...yaaa kali ni tiada kusyen kegemaran...tv rosak..!

harini balik keja awai.syukur...tapi balik rumah la ni jadi bosan sebab tv rosak.sebenaqnya memang dah lama tv rosak.kami dah survey nak beli yang baru tapi bajet kurang..jadi..tunggu lah dulu kan.tengok lah tv mana yang ada.

bila tv abang dah rosak terus.aku mulalah bosan tahap gaban.mulalah survey tv bajet.tv sekadar boleh tengok siaran.nak beli tv yang mahal mana lah aku mampu.

banyak juga tv aku berkenan.kalau yang mahal aku berkenan smart tv sebab boleh pasang wifi ke tv.ada juga harga bawah 1 ribu.brand daewoo tapi tak pernah dengaq plak brand tu.

kalau tv murah skit.aku rasa berminat nak beli tv brand meck 32 inci.sebab tv abang yang rosak tu pun brand meck.dulu beli rm300++ kalau tak silap.tapi tahan lebih kurang 5 tahun ooo...sebab tu aku rasa nak beli brand meck lagi.setahu aku brand meck tak popular la sangat.tapi tahan lasak.harga kebanyakkan tak mahal sangat.

ada jugak brand lain aku survey.murah dalam rm400++ tapi tv tu 24 inci la plak.aku tak pasti 24 inci besaq mana.rasanya besaq tv kat atas rumah aku tu kot.kalau besaq tu kecik la sangat.aku kalau boleh dapat skrin besaq tv abang yang rosak tu pun dah kira ok dah bagi aku..bagi aku lah...bagi mak memang tak syok la sebab mak nak tv besaq macam tv kai bagi tu.tv kai bagi tu boleh tengok harddics saja.

takpa lah nanti cuti.aku nak pi survey sorang sorang dekat scm sambil shopping barang kat watsons..

masa dok menaip ni.kakina sembang pasal baju raya.nampaknya kali ni tak boleh la nak jait sendiri untuk aku dan keluarga sebab aku nega.

bila bila ada masa dan duit skit.aku nak beli lagi lah kain nak jait.jubah lah cepat siap.baju kurung lambat pastu bila makan kenduri sengkak perut aku.hemm.kali ni aku nak cari tema apa agaknya.

- corak bunga bunga kecil.
- corak ala pelangi
- corak abtrack
- corak daun
- corak macam macam corak lah hehehee

eh lari tajuk plak dah entri aku ni.hehe besa lah.aku syok menaip apa saja yang terlintas di fikiran aku ni.al maklum lah tv rosak.bosan lah nih hemmm

sekian berita tamat

No comments: