nuffnang ads

May 8, 2018

pixy atau safi

7/5/2018

aku masih duduk di kusyen kegemaranku sambil tengok suasana senja dan hujan rintik rintik...

tadi aku pi watsons dan guardian.aku cari pixy.dah lama rasa teringin nak try sebab ramai yang cakap pixy ok.bila tak rasa nak beli selalu ja ada stok tapi bila time aku memang nak beli.terus takdak stok * sakitnya hati aku *

tadi aku try dua jenis pixy.satu ultimate makeup cake.satu lagi uv whitening.aku try kat tangan macam biasa lah.bila tengok.nampak macam biasa.sama macam bedak brand lain.. * tapi takpa.aku nak beli juga * tapi code yang aku berkenan dah abis stok plak dah.malas nak tanya stuff situ.lagipun buat masa ni.aku nak beli benda lain dulu.lain kali lah.tapi aku nak sangat beli makeup remover pixy sebab makeup remover garnier aku dah abis.nak try pixy.

tapi aku masih dok pikir juga.nak beli jenis takyah bilas atau jenis kena bilas.aku masih keliru lagi nih.sebab aku bab nak cuci makeup yang paling malas sebab kena guna kapas kalau jenis takyah bilas.orang lain memang suka macam tu tapi aku tak berapa suka.kalau boleh aku nak guna jenis cuci muka.dia cuci sekali makeup aku sampai bersih.sekali jalan saja.

safi manggis yang aku dok guna tu rasa macam tak betul bersih sebab lepas aku cuci.aku guna makeup remover.kapas tu masih ada kesan kotoran..sengaja aku tak guna makeup remover dulu sebelum cuci muka sebab nak test sebersih mana safi manggis mencuci muka aku ni.

kadang kadang rasa macam aku ni cuci cincai.cepat sangat aku cuci muka mungkin sebab tu tak cukup bersih kot entah lah kan.

bila aku tengok blog sapa entah nama dia aku lupa.dia cerita pasal makeup remover pixy jenis bilas.lepas dia cuci muka dia.pastu dia guna makeup remover pixy jenis tak perlu bilas.kapas tu bersih..sebab tu aku rasa macam teringin juga nak try.macam selalu aku cerita kat entri lepas lepas yang aku ni stress dengan whitehead aku dan kali ni di tambah dengan sunburn plak dah.

ishh memang buat aku rasa stress.aku pikir juga.mungkin kalau guna makeup remover jenis bilas.mungkin muka aku ni jadi sangat bersih dan tak dak whitehead kot..

ingat tu nak try la pixy plak.hemm stok abis pulak dah..haiiss masa masa ni lah stok nak abis pun hah.. (ini masa di watsons perda)

pastu masuk guardian plak.masa belek barang.tiba tiba ternampak plak safi manggis... * eh eh...macam nak suruh aku beli safi manggis ja nih hehee * aku hanya ambik dan lihat lihat lepas rindu ja kat dia tapi tak jadi lagi nak beli.

aku berjalan jalan bahagian lain kot ada pixy tapi brand shurah yang aku terjumpa.tapi tau dah bedak shurah memang dok situ.hari tu aku mai dah guardian perda.rasa berminat jugak nak try tapi aku tak cukup bajet nak beli walaupun murah sebab tertinggal duit kat beg 1 lagi.

kali ni ada duit.rasa macam tak jadi plak sebab pikir balik.aku nak cari jenis two way cake tahan lama.tapi tu bukan two way cake.muka aku ni dah la sunburn.guna bedak biasa ni tak boleh walaupun bedak tu ada spf sekali pun.lama lama berpeluh.bedak hilang.muka dan leher aku memang nampak ketara lah beza dia..hehee buat malu saja.

hemm nampaknya lain kali lah beli pixy.ishh macam susah plak tiap kali nak beli pixy.sebab kedai biasa takdak pixy plak.aku paling tak suka guna produk yang susah nak cari.watsons dan guardian bukan semua tempat senang nak pi.jauh dari rumah aku.kalau dekat pekan penanti kan senang...

aku sebenaqnya semakin malas nak try macam macam produk.lain lah dapat free untuk buat review.aku tak malas la heh heh..

sekian berita tamat

No comments: