nuffnang ads

Jun 2, 2018

aku teringin travel solo

masa ni dok lepak kat meja kecil ruang tamu rumah sewa kembaq aku.

sepanjang perjalanan aku dari penang ke kl.kami berempat guna jalan lama.nak berjimat dan juga tengok suasana kampung orang.

sepanjang perjalanan kami berempat.banyak yang kami sembang berkenaan plan travel ke setiap negeri.entah bila dapat ikut plan tu.dah lama sangat tak menjadi..tu kalau dengan keluarga aku lah..

tapi kalau aku sorang.aku plan lama dah.dari zaman aku keja kilang lagi.sebab apa aku pilih selain travel dengan keluarga aku..aku pilih travel secara solo?

sebab aku takdak kawan baik yang ramai sekepala dengan aku.semua kebanyakkan jenis spesis hidup untuk cari jantan dan kahwin..susahnya nak dapat kawan yang sekepala dengan aku.aku ada kembaq tapi kembaq aku sibuk dengan kehidupan dia.

aku pernah cari partner travel.masa keja kilang tapi masa plak tak sesuai.ya lah keja kilang.kalau cuti tak lulus.apa bleh buat.

kalau ikutkan aku memang ada partner travel sebab aku ada kembaq..huh...! tak mungkin lah kami berdua akan rapat macam si kembaq olsen dengan si kembaq kaulitz tu. *lupakan*

lagi 1 hal.kalau sorang sorang baru rasa bebas skit kan.ikut rentak hati.nak travel mana.ikut bajet sendiri.cuma satu hal yang kurang senang...#keberanian aku kurang..mungkin sebab aku kurang sihat kot? semangat diri tu menurun secara drastik.

plan aku nak travel ke negeri yang jenis banyak tempat bersejarah.setahu aku MELAKA *teringin nak jalan jalan kat kampung morten* memang banyak tapi tak cukup jauh lagi.kalau JOHOR jauh la.kalau ikut plan asal aku dulu.aku nak travel dari penang terus ke perak-pahang-negeri 9-melaka-johor.

tu plan lama aku lah.tapi la ni macam bertukaq skit sebab kat perak aku ada bff nama dia affy.kawan chef.aku kenal depa dua lama sangat tapi tak pernah jumpa.kakina dan fatin pernah jumpa affy.dia pas burger dia buat sendiri untuk aku makan.

plan terbaru aku.dari penang terus ke perak.stay mungkin 2 hari.pastu ke pahang dengan affy rumah chef.bawa chef ke melaka mungkin la.sebab aku nak lepak lepak dengan depa dua kat situ.sebab aku suka tempat tu cantik.tapi susah skit plan aku ni.macam tak berapa nak menjadi sebab chef kurang sihat.dia sakit lagi teruk dari aku.

mungkin aku akan travel dengan affy.tu pun kalau dia nak ikut lah.kalau dia takmau.aku ok ja pi sorang sorang sebab aku nak jumpa kawan aku seorang lagi nama dia ikin.dia asal negeri 9 tapi dia pindah ke melaka atas urusan kerja dia sebagai warden asrama sekolah.dia ni pun lama sangat dah kenal.

mak dia pernah call aku.masa tu aku kat hospital seberang jaya tunggu no giliran.kami sembang lama juga la.masa sembang tu..aku tiba tiba teringat keluarga ana...entah apa kabar berita depa..bukan aku tak rindu dan bukan aku takmau pi tapi keadaan tak mengizinkan..

berbalik pada cerita asal..kat melaka aku boleh lepak dengan ikin mungkin 1 hari kat melaka.hari ke dua aku nak pi negeri 9 dengan ikin jumpa keluarga dia.mestilah tidoq sana.tapi tak pasti lah berapa hari.aku kalau ikut hati nak dok lama skit tapi tak tau lagi keadaan sana ok ka tak.mungkin aku ikut ikin saja kot.kalau dia balik melaka.aku ikut dia.

pastu stay 1 hari jalan puas puas.pastu kalau bajet cukup.aku patah balik ke pahang atau perak.nak jumpa geng bff aku.pastu kalau bajet masih juga cukup.aku nak terus pi perlis.aku nak pi langkawi.nak stay 1-2 hari.
selesai semua.aku terus balik penang.

tak sabaq nak jumpa depa semua.kalau boleh setiap negeri aku nak beli 1 barang.tak kisah lah jenis apa pun.tapi yang pasti barang tu tak mahal.aku nak buat kenang kenangan.

sebelum travel aku kena pastikan ada camera khas untuk vlog dan ambik gambar.

sebelum aku travel.aku kena atuq plan betoi betoi kemas.sebab nak bagi perjalanan aku lancar pi dan balik.

sekian berita tamat

No comments: