nuffnang ads

Jun 8, 2018

persiapan raya ala kadar

masa ni aku lepak dekat sofa kesukaan mak di tepi tingkap..

kemarin aku teman mak shopping baju dan kasut raya.aku teman mak pilih.sambil tu aku pilih baju raya aku.banyak yang cantik tapi harga dia toksah cakap la.bukan bajet aku lah.mahai sangat.

dalam banyak banyak design.aku berkenan baju kat dhia cotton dalam tesco tingkat atas tu..kedai dia baru buka.semua corak cantik dan menarik.aku nak beli sangat tapi masa tu mak tak beli jubah kesukaan dia lagi.

lagipun kami plan nak beli warna dark grey.tapi tu lah macam susah ja jumpa.ada jumpa semua lari bajet aku lah kan.kedai baju yang mak beli jubah mak tu.ada sepasang baju dark grey tapi kosong.simple sangat.macam baju hijau kenduri kawin kak ina dulu.

kalau plan keluarga aku jadi ikut tema dark grey.aku rasa kena ambik gak la baju kat kedai yang mak beli jubah.tapi kalau tema tak jadi.aku nak beli baju dhia cotton.

bab kembaq aku plak.memang aku tak beli apa apa sebab bajet aku tak cukup.tahun ni kami sekeluarga beraya ala kadar saja.semua serba sederhana.

selalu pun macam tu lah cuma.meriah dengan kuih raya buatan sendiri.yang beli pun ada.ada ketupat dan rendang.tapi tahun ni kuih raya semua beli.rendang ketupat dan lemang takdak.sebab takdak geng nak buat kuih raya.lagipun semua sibuk berniaga..camna kalut pun.aku tetap pasang pelita dan lampu liplap.sebab nak bagi rasa suasana raya.

sekian berita tamat

No comments: