nuffnang ads

Jun 6, 2018

raya semakin dekat

masa ni aku baru lepas makan soq dengan mak..

kemarin kami bertiga bertolak jam lebih kurang 1.24 petang camtu.cuaca agak panas terik.tapi bila sampai sesetengah tempat.cuaca semakin teduh dan mendung.hujan rintik rintik sat saja.

kami balik ikut jalan hiway sebab dah lewat.kalau balik awal pagi memang kami akan ikut jalan lama dah.

sepanjang perjalanan tu.aku teringat paah.kembaq aku..aku balik tanpa bersalam dengan dia sebab aku terlalu sedih dengan keputusan yang dia buat.dia masih tetap nak tinggal di kl dengan alasan nak settle semua hutang dia.

sepanjang perjalanan aku mengantuk tapi aku cuba tahan sebab kalau aku tidoq.bila mangkit aku akan pening.akhirnya aku tertidoq juga tapi macam tak lama sebab tiba tiba dengar fatin sembang dengan mak lori terbalik dekat jalan sebelah.jem teruk.mula tu aku sangka lori yang depan kami tadi.sebab dia drive dalam keadaan bahaya.rupanya bukan..
kesian orang sebelah jalan.3 kemalangan berlaku.mesti semua berbuka atas jalan.

beberapa jam kemudian.kami masuk simpang jalan kampung.kami turun ikut taiping..dalam jam 6 lebih.kami bertiga singgah bazar ramadhan.aku tak pasti bazar dekat mana.mungkin sebelum sampai parit buntar kot.entah la tak pasti plak.macam macam kuih kami beli.

setibanya kami kat pekan parit buntar.pekan baru.kami terjumpa kfc dan kami pun berbuka kat kfc baru.selesai berbuka.kami bertiga teruskan perjalanan.

tiba di tanah liat.aku ternampak depan rumah orang masing masing dah pasang pelita.aku cemburu dan tak sabar nak pasang pelita.setibanya di rumah.aku tengok kot tingkap dapur..ohh jiran sebelah (kakna dan abang ki) tak pasang pelita lagi.hehee aku nak lawan dengan depa.selalu macam tu lah raya kami sekeluarga.baru lah meriah skit.

tapi tahun ni memang tak buat kuih raya sendiri sebab tahun tahun lepas pun takdak sapa mai pun.buat penat ja.kami beli kuih raya saja tahun ni.esok macam macam kami nak beli.

sebelah petang aku dan fatin setup pelita dan lampu liplap.kakina berdiam diri tanpa kabar berita.majok..

sekian berita tamat

No comments: