nuffnang ads

Jun 4, 2018

surat untuk paah - kita semakin jauh

masa ni aku lepak di meja kecil hang paah..dekat ruang tamu rumah taman putra.

hari ni hang balik.lepak di atas dalam bilik hang.kadang aku rasa macam hang meluat dekat aku.kita dah la tak selalu jumpa.aku mai rumah hang.aku sangka kita dapat makan soq sama sama.berbuka sama sama tapi aku salah..semuanya tak seperti yang aku rancang.

bila aku mai rumah hang.selalu hang sibuk.kadang aku tertanya tanya.betul ka hang sibuk dengan keja hang tapi kenapa masa aku di kampung.hang selalu ja ada di rumah hang bila aku chat hang.

hari tu hang sendiri cakap.hang nak berubah demi allah.masa tu aku terlalu yakin dengan kata kata hang.aku cuba ikut macam mana kita plan.tiap hari niaga sama sama.tak lama kita niaga.hang kata nak balik kl ambik gaji.hang kata 2-3 hari nak ambik gaji.pastu hang nak balik kampung.

setiap hari aku tunggu hang tapi hang tak balik balik..tiba tiba hang kata.nak keja lagi kat kl untuk settle sewa dan bil bil lain.pastu hang ada interview di KLIA.masa tu aku kecewa sangat sangat.nampaknya hang memilih tinggal di kl.

tak sampai sebulan kita niaga sama sama.tapi hang dah mengalah..aku tau hang terasa hati dengan kata kata aku..aku minta maaf...hidup aku tak sempurna macam hang.hidup aku setiap hari niaga tengah cuaca panas.setiap hari dengar keluhan mak.setiap hari hadap mak bising sebab penat berniaga.setiap hari aku hadap benda yang sama bertahun tahun..
kehidupan aku sama.takdak beza...

ahkirnya....
hang memilih kehidupan hang di kl semula.

takpa lah paah.aku redha kalau hang lebih memilih dunia hang di kl dari dunia aku di kampung.dunia aku tak meriah dan seceria dunia hang.dunia aku penuh kesedihan..kesakitan..keperitan..kesunyian..

aku minta maaf sedunia lebih dari sedunia...

aku rindu hang sangat sangat tapi nampaknya kita tak sehaluan..kita semakin jauh...jauhhh sangat sangat

No comments: