nuffnang ads

Jun 2, 2018

berbuka puasa di rumah cikmah

masa ni pagi..aku sarapan burger mcd sebab cuti posa..aku dok kat dapur rumah paah.

2 hari lepas.kami bertiga..mak.fatin dan aku pi negeri 9.kami pi rumah cikmah.setibanya kami di tesco lukut.kami tak jumpa rumah baru cikmah tu.kami terpaksa tunggu depa mai jemput kami.anak cikmah yang nama pon.dia yang mai ambik kami dan tunjuk jalan.

time tu hampir hampir orang azan mahrib.masa untuk berbuka posa.setibanya kami di deretan rumah rumah kecil.kami berhenti di hadapan rumah berpagar kuning.kami turun dan aku rasa teruja sangat tengok rumah cikmah...comel dan ceria.

rumah sewa baru cikmah tu kecik ja tapi best sebab dekat sangat dengan tesco lukut.2 minit rasanya nak pi tesco.sebab sebelah rumah ja.depan rumah ada jalan besaq.pastu ada sekolah menengah.jalan jauh beberapa saat ja dah sampai giant.

lepas berbuka kami semua lepak kat luaq rumah..tak lama lepas mahrib.aku dan fatin meronda dalam tesco.saja tinggai mak sembang puas puas dengan cikmah.

masa dalam tesco.fatin ajak singgah mr diy sebab nak tengok casing hp dia.ada la beberapa minit dia cari sambil aku ronda juga cari apa apa kot berminat.

selesai fatin pilih casing dia.aku tunggu di depan mr diy.pastu ternampak lah orang dok pilih pilih kat kiosk emas korea.aku terpikir lah nak pi usha.kot berkenan.selesai fatin bayar casing hp dia.aku terus ajak dia pi tengok emas korea.

fatin pun laju saja pi.ingatkan dia tak berminat.rupanya dia pun suka.siap dia try lagi aku cuma tenung cincin saja.fatin tak leh pegang cincin sebab dia dok pegang beg dia dengan casing baru beli.dia suruh aku sarungkan cincin bentuk bunga besaq.

cantik...tapi aku tak minat sebab bunga dia besaq.aku pilih bentuk crown atau bintang tapi takdak plak.yang jumpa pun crown ada lambang salib.aku suka design simple dan unik.lepas selesai memilih dan tak berkenan.kami pun berjalan sambil survey baju raya.sampai dekat foodcort.aku ternampak lagi kiosk emas korea.aku suruh fatin pi duduk dulu kat foodcort.

sampai kat kiosk emas korea.aku ralit memilih design cincin.tapi tak banyak yang tinggal.tanya budak jual tu dia kata stok sampai minggu depan.

huh aku pun dah nak balik.takleh lah mai beli.aku ingat dapat lah aku beli untuk kenangan mai negeri 9.masa dok belek tu.aku terjumpa 1 design bunga kecik dan comel.cincin tu sebenaqnya untuk kanak kanak tapi memandangkan jari aku pun kecik kurus macam jari kanak kanak.aku pun try lah dekat jari kelingking.

hehe padan lah pulak tapi masa tu perasaan nak beli masih keliru.aku tak rasa nak beli sangat.aku dok pikir juga.kalau bunga daisy aku mau lah.tu bunga apa entah tapi seakan bunga sakura.entah lah kan tak pasti lah pulak.

aku tak jadi beli.aku pi tanya fatin yang dok bergayut hp dengan kawan dia.aku bagi tau yang cincin tak banyak.fatin pun kata takyah.kita cari tempat lain ja lah.

tak lama pastu.fatin tunjuk kat aku gelang dia.katanya kawan dia (lelaki) bagi kat dia.order dari korea.tunggu ja hadiah dia sampai..aku teruja tengok sebab gelang tu memang aku pun minat juga.tengok dalam fb ada orang jual tapi mahal lah.besa lah kan dah cantik.memang cantik sangat.gelang tu simple.batu hiasan dia bebola yang bercahaya pada waktu malam.nampak macam bentuk planet.

hari ni ajak fatin pi tesco.entah la dia mau ka dak pi.nak cari emas korea.tapi kalau dia tak pi.aku balik cari kat penang ja lah.

teringin lah..kalau boleh tiap kali jalan jalan jauh.aku nak beli 1 barang untuk kenangan.tak kisah barang apa tapi biaq lah murah.sebab kena jimat duit la kan.sebab tu aku nak cari asesori saja.terpikir nak beli emas korea saja lah masa kat negeri 9 tu. tapi nak buat camna.design tak cantik.

sekian berita tamat

No comments: