nuffnang ads

Jun 12, 2018

mencari baju raya -tema hitam-

aku baru lepas mandi.aku berehat di kusyen kegemaranku...

pagi tadi aku bangun 9 lebih.dengan mata masih mengantuk.aku serika t shirt kesukaan aku yang aku beli kat kedai murah dalam tesco.t shirt lengan panjang warna hijau+biru tulisan jepun.

selesai serika.aku mandi dan terus bersiap.aku dan mak ronda penanti.nak pi zon ria cari baju tapi masih tak buka.kami hanya dapat beli daging dan beras saja.

balik rumah semula.fatin sudah bersiap.kami bertiga naik myvi fatin terus menuju ke zon ria lagi sekali.jumpa dah baju melayu alif tapi size plak takdak.

kami teruskan perjalanan ke mydin mall.kat sana ada 1 baju kurung.baju warna hitam kosong kain corak batik.harga 40++ aku nak beli tapi fatin kata simple sangat.aku terus sangkut tempat dia balik.sambil belek.mak kata kalau serika elok la tu cantik jugak.

kami beli barang dapur skit.selesai bayar.mak dan fatin survey baju raya lagi.tak jumpa yang sesuai.kami pun bertolak ke tesco.

setibanya di tesco.kami usha baju lagi.pastu terus menuju ke kiosk abaya arab.kat situ mak dan fatin teruja mencuba baju.aku pun turut serta.

ada 1 baju aku nampak macam baju manisah watak umi aida dalam drama kesukaan aku makcun.tak sangka dengan aku padan.sebelum tu ada 1 baju aku cuba tapi singkat.kali kedua baru aku cuba baju macam manisah.tak sangka sesuai dengan aku dan selesa sangat.

entah macam mana.mak dan fatin suruh aku ambik ja lah baju tu sebab dah sesuai dengan aku.mak dan fatin tawar menawar.harga asal rm180.mak dan aku ambik sorang satu dapat lah 1 baju harga rm170.takpa lah.tanpa pikir lama.aku setuju beli abaya.

selama ni aku tak pernah lagi beli abaya dan harga baju raya yang mahal.tahun ni baju raya paling mahal yang pernah aku beli.

selesai di tesco.kami menuju ke zon ria bagan.kat situ kami jumpa baju raya alif.harga rm22 mak beli untuk alif.selesai tu kami terus balik rumah

sekian berita tamat

No comments: