nuffnang ads

Feb 16, 2017

perbezaan pelembap muka

masa ni aku lepak dalam bilik dengan mak dan kakina.dok bincang pasal bisnes kerepek.kacang.muruku...

seingat aku pelembap muka pertama aku dulu brand clean&clear.masa tu pelembap cnc lebih kurang pelembap safi natural lidah buaya.syok ja pakai.muka jadi lembut dan licin.tapi lambat gak serap.
masa aku pakai tu zaman remaja.sekolah lagi.try pakai pun yang mak punya.

bila dah keja sendiri.aku malas nak pakai.entah kenapa.mungkin takdak kesedaran lagi nak jaga muka.dok sibuk cari duit.
pelembap ke dua aku.aku pilih safi natural lidah buaya.aku beli dekat jimat mini market penanti.mula mula pakai memang syok gila.
cepat serap.tak berminyak.sejuk.muka pun lembut.

tapi tiba tiba pelembap muka aku tu hilang entah ke mana tah.
aku pun malas dan takda masa nak beli.lama plak aku tinggai pelembap muka.aku terlupa nak pakai.malas tu mula menghantui hidup aku.
bila tiba masa muka aku kering baru lah rasa nak pakai pelembap.
saja syok syok google pelembap cnc sebab kononnya nak pakai sama brand dengan pencuci muka cnc lah.
bila dah beli terus pakai.
lambat skit nak serap.tak berminyak tapi rasa berat.
tak sama dengan safi.bukan nak banding bandingkan.cuma mungkin tak sesuai dengan kulit aku ni.
sebab tu lah aku tekat bertukaq balik produk muka aku guna safi.
rasa serasi.mungkin sebab bahan semulajadi sebab tu serasi dengan aku.
tadi aku singgah watsons summit.aku beli pelembap dan krim muka safi natural.
sebelum tu aku test skit.syok dia masih sama macam dulu.
la ni safi natural tetap di hati walaupun lambat nampak kesan tapi selamat.
malas dah nak tukaq brand lain

sekian berita tamat

No comments: