nuffnang ads

May 9, 2018

hari ni mengundi #PRU14 #9MEI #2018

aku sedang duduk di ruang tamu depan tv yang 1 lagi sambil tengok budak budak naik basikal bunyikan hon dan bawa bendera.

aku bangun pagi awal.mandi dan terus bersiap siap ke sekolah rendah bukit indra muda.tak sempat sarapan langsung.takut orang ramai.aku dan mak pi awal awal.lepas park keta.kami berjalan ke sekolah rendah bukit indra muda.

aku dan mak bagi ic.kami dapat kertas yang tertulis nombor bilik mengundi.aku jalan menuju ke bilik nombor 5.aku terpingga pingga cari sebab tak nampak.tiba tiba terjumpa kawan sekolah.sakitnya hati aku cara dia cakap tu.aku tanya dia elok elok ja.

aku : yang berbaris ni bilik nombor 5 ka? * sambil jari aku menunjuk ke arah orang yang sedang berbaris *

dia : ha laa..hang kali pertama mai mengundi ka? * nada tinggi seperti seorang yang berlagak bijak *

aku : aku besa mengundi.aku cuma tanya betoi ka bilik nombor 5 sebab tak nampak orang lindung.dulu aku dapat bilik hujung sana.kali ni dapat bilik lain plak.

dia masih dok cakap serupa dia bijak.konon aku ni bengong la.dia dok ulang kata ni bilik nombor 5 la...pastu ada antie cina dok belakang aku.dia tanya aku.ni barisan bilik nombor 5 ka.aku pun jawab ya sini.yang kita berbaris ni bilik nombor 5 la.aku cakap dengan nada yang slow tapi jelas kedengaran.cuma antie tu macam tak yakin sebab takut salah bilik.

tiba tiba kawan sekolah aku tu menyampuk.bilik nombor 5 la.tu tak nampak ka...dia cakap dengan nada seperti perli * aalaa orang berlagak bijak konon nya *

aku bagitau sekali lagi kat antie tu.betoi antie.bilik nombor 5 sini.saya pun tak nampak nombor bilik tadi sebab terlindung.dulu pun saya dapat bilik hujung sana.biasa la tu.tiap kali mengundi mungkin bilik tak sama kot.
* sambil menunjuk ke arah bilik hujung sebelah kami.nada aku sedikit bunyi seperti perli kat kawan sekolah aku tu *

aku sakit hati cara dia tu.macam takdak budi bahasa.kawan sekolah yang aku maksudkan tu.dia laki.dia tu lah yang izan kawan sekelas aku bagi kenai kenai balik.kononnya nak bagi kami berkawan rapat lah..kot kot ada jodoh sebab kami dua dua single..

puii....! kalau macam tu punya perangai ka.pi mampoih lah hang.aku ni bukan jenis memilih rupa tapi yang penting sekali tu adalah perangai.muka hang kalau segak sekali pun tapi budi bahasa hang sama level dengan longkang.baik tak payah.

mungkin dia tak perasan kot sapa aku.aku ni tengok dia sekali imbas pun dah tau.perempuan malang mana lah jadi bini dia nanti agaknya noh.nanti kalau dia terjumpa aku lagi.jangan harap aku nak tegur.

selesai semua.aku tunggu mak.abang dan fatin mengundi.aku tunggu depa kat kantin.perut pun semakin pedih tanda lapaq.aku bosan terus buat vlog.terpaksa bercakap slow sebab ada orang.selesai semua fatin dan abang terus balik rumah.aku dan mak meronda.singgah sarapan kat kedai sungai dua.terjumpa kawan lama mak.aku pun kenai.cik zi dengan suami dia.cik zi dah dok atas kerusi roda.suami dia lagi kesian.dah jadi buta..semoga depa tabah hadapi saat akhir hidup depa.

bosan kali ni.tak best langsung konvoi.dulu syok ja.time aku konvoi dengan izan sampai ke petang.ramai sangat kat bawah hiway kubang semang.situ port orang buat sorakkan.rasa macam pesta bendera plak.time tu aku happy sangat.rasa bersemangat tengok orang ramai.kat tanah liat pun sama ramai.tapi kali ni sunyi ja.ada la 1-2 geng konvoi tapi tak semeriah dulu..hampir sama dengan raya juga lah..makin lama makin bosan..kenapa...?

dah bosan kami balik lah rumah.lepak la dalam rumah.luaq plak tiba tiba hujan lebat tapi la ni dah benti hujan dah.dok dengar orang bersorak meriah pun hanya semalam ja la.siang ni tak ramai.

tengah menaip tiba tiba abang hantar semangkuk megi kari panas panas uii

sekian berita tamat

No comments: