nuffnang ads

May 1, 2018

cuti hari ke 5

aku tengah menaip entri sambil makan keropok roda yang kakina beli...

hari ni hari ke 5 aku cuti.ohh syoknya tapi jadi malas untuk berkerja esok.silap silap mak nak cuti lagi.

sepatutnya masa ni aku dok menjamu selera di rumah kenduri.mungkin sedang mencedok gulai tak pun memilih isi daging.

aku sebenaqnya memang sukakan kenduri.selalu dok tunggu saja kenduri dalam kampung aku ni.sebab aku suka makan nasi kenduri.tapi yang paling tak bestnya.kalau terjumpa orang kampung...makcik bawang.ya lah aku kan andartu. * ahh lantak hampa lah nak gosip apa pasai aku pun.ada aku kesah sangat kah? * yang aku kesah berkenan menu kat tempat kenduri.

macam aku pernah kongsi cerita kat entri dulu.aku suka makan nasi kenduri dekat kampung aku ni.kenduri tu nasi dia memang sedap gila.aku memang tak boleh lupa sampai bila bila.dengar cerita dari anak tuan rumah.mak ayah dia yang masak sendiri.mak ayah dia memang buat katering.

kalaulah satgi kenduri rumah tyson kawan kai masak sedap macam tu.aku rasa nak makan tambah..hehehe.tapi tu lah yang kai pun.la ni tak mangkit lagi hemm.aku dok tertunggu tunggu dari tengah hari tadi.aku dah siap iron baju dan tudung bawal crepe.

ohh ootd aku untuk pi kenduri akikah anak tyson.aku memilih memakai bawal crepe warna koko dan baju muslimah kesukaan aku masa belajaq di giatmara.aku mix skirt warna hitam kosong bercorak bunga warna sama juga warna hitam yang di beli dekat bundle mf mart kulim satu ketika dulu.

sebenaqnya aku cari skirt bundle yang tanah warna hitam.bunga emas kehijauan tu tapi baru aku teringat aku tertinggal kat kl.sebab aku pakai masa kenduri anak menakan aku kahwin.

aku lebih suka yang tertinggal di kl tu sebab dia ada corak bunga yang cantik.nampak klasik.aku beli masa tu bulan posa kot.aku beli untuk aku pakai di pagi raya 2017.aku mix dengan blaus punjabi hijau lumut yang aku jahit sendiri.

tahun ni rasanya tak larat nak jahit sendiri sebab aku niaga.balik rumah dah letih.dengan cuaca yang panas lagi lah bertambah letih.

baru baru ni aku shopping kat bundle yang sama..mf mart di kulim yang aku jumpa 2 lai skirt..1 warna hitam kosong bercorak bunga yang sama warna hitam dan skirt berbunga emas kehijauan ala klasik.

tapi kali ni aku cari skirt mori.ada juga aku jumpa tapi tak cantik sangat.baju pun aku cari ala mori tapi semuanya tak menarik minat aku.

alaaa lapaqnya..bila dapat makan nasi kenduri ni..

sekian berita tamat

No comments: