nuffnang ads

May 30, 2018

travel ke kuala lumpur

aku di dalam bilik kembaq aku di kl..baru lepas makan soq dengan cik noma kawan mak.

kemarin kami berempat.cik noma.mak.fatin dan aku.bertolak pagi pagi terus menuju ke destinasi.sepanjang perjalanan kami berempat.kami lalu jalan lama.saja nak jimat tol sambil tengok suasana kampung orang.

sepanjang perjalanan kami.kami semua teruja tengok suasana kampung.rumah rumah yang comel dan meriah.ada juga rumah mewah tapi aku teruja skit ja.rumah kecik lagi lah aku teruja sebab aku hanya suka benda comel dan sederhana.tak suka lah mewah sangat.besaq jenuh kemas rumah.lainlah kalau rumah keluarga.sesuai lah besaq besaq.

solat zohor dah masuk.kami singgah di surau ghazali teluk intan sabak bernam.kami bertiga saja yang solat.fatin tidoq dalam keta.comel ja surau tu..tenang jiwa...aku harap tak lama lagi kami berempat dapat travel macam tu lagi lepas ni.

setibanya kami di satu perkampungan..sepanjang jalan ada pokok sukun dan gerai menjual kerepek dan biskut raya pun banyak tapi kami tak dapat berhenti sebab terlepas jauh.ya lah ralit tengok kampung orang..

kami berhenti di tepi jalan dekat pokok sukun.mak dan cik noma bagi salam kat tuan rumah tapi takdak orang.mak dan cik noma kutip sukun yang jatuh ke tanah.semuanya 6 biji.sebiji bagi dekat kawan fatin che ah.

kami berbuka posa dengan kawan fatin che ah.macam macam dia jamu kami.dia dengan suami sama sama masak.bahagia ja tengok depa.

setibanya kami di rumah kembaq aku.kononnya nak buat kejutan lah tapi...kembaq aku bersiap nak keluar..aku tak sempat sembang banyak dengan dia..bila dia dah keluar.aku tengok wasap kat hp.lepas aku baca wasap dari kembaq aku.aku rasa sedih sangat.

kata kembaq aku dalam wasap tu.dia ada interview keja promoter perfume kat KLIA..sedih dan kecewa bila aku dengar..aku sangka dia nak pindah dok di kampung dengan kami.rupanya dia masih cari jalan nak dok di kl lagi...

takpa lah mungkin dia happy kat kl...aku kena terima hakikat..semoga hang gembira dengan keputusan hang pa'ah..jaga lah diri hang sebaik mungkin..aku mai kl ingat nak posa sama sama.makan soq sama sama..berbuka sama sama..aku tak patut berangan angan sebab hang lebih bahagia dengan kehidupan yang selama ni hang pilih..

sekian berita tamat

No comments: