nuffnang ads

Jan 16, 2019

aku di sini

masa ni aku baru lepas mandi..dan lepak dekat kusyen kegemaran aku...

hari ni aku dan paah keluar jalan jalan dekat aeon big.kami cari barang skit..dalam bulan ni aku rasa banyak kali juga aku keluaq jalan dengan paah ..syukur lah impian aku tercapai juga..walaupun bukan cara yang aku suka..

paah ada ajak aku buka gerai wafer depan kedai kai adik aku tapi entah la..camna aku nak cerita dekat dia..aku dah penat buat bisnes..aku kena keja gaji tetap.aku nak keja sampai boleh beli keta sendiri..lepas tu aku benti keja.masa tu aku nak niaga dengan paah

entah lah nak jadi camna planning aku ni..macam 2 hari lepas.aku plan nak naik bas dari rumah sewa kakina tapi last sekali tukar plan..paah mai..terus aku balik dengan dia..hari ni aku nak cycling ke klinik.pastu settle hal dekat pekan penanti..tapi lain yang jadi..

aku dah tanya pasal keja kilang..kilang no 1 bagitau interview lepas raya cina..yang satu lagi plak tanya aku berapa orang nak keja..aku jawab aku sorang ja..hemm mungkin dia nak ambik kalau ramai yang nak keja..entah la..aku tunggu lah apa info terbaru lagi..

aku sebenarnya rasa sedih..hidup aku masih tak berjaya macam orang lain..bila aku nak keja kilang balik mesti ada banyak halangan..aku pun taktau lah apa hikmah di sebalik rintangan aku nak menuju ke destinasi mencari keja..

aku masih dalam dilema..nak keja kilang atau keja dengan paah buka gerai wafer..aku terdesak nak berjaya macam orang lain juga tapi pada masa yang sama aku kesian dekat paah.dia nak mulakan kehidupan baru dia di kampung..tapi macam mana dengan kehidupan aku..?

sekian berita tamat

No comments: