nuffnang ads

Jan 1, 2019

penantian yang rasa agak lama (tahun baru 2019)

masa ni aku lepak kat ruang tamu pintu depan yang bersebelahan dengan jalan mini tar dan ban..

hari ni hari pertama aku sekeluarga untuk tahun baru 2019..cepatnya masa berlalu.tapi aku tetap sama tak dak beza.dah hari ke 3 rasanya aku tunggu info dari kilang esquel.tapi sunyi sepi..aku dah jemu dok rumah tanpa ada duit masuk..duit keluar lagi ada lah..

tahun baru semalam kami sekeluarga tak sambut apa apa pun.semua buat hal masing masing macam biasa.macam takdak apa yang patut di raikan sebab semua ada masalah sendiri..aku kakina dan paah hanya tengok movie..

petang ni..aku lepak sorang sorang kat meja depan bengkel kuih mak..bosan sunyi segala macam ada ni..sambil tengok permandangan indah di kampung aku.pas ni tak boleh dah nak ralit temenung renung masa depan..la ni dah kena lalui masa depan..aku dah tak boleh temenung terlalu lama..

lega la ni jarak jumpa doktor dah tak kerap sangat dah..boleh la aku mula keja kilang balik.. dah lama aku plan nak keja kilang..hemm dah nak mahrib.aku berdiri depan pintu rumah sambil tengok awan..lepas ni aku dah tak boleh dah selalu tengok awan depan rumah..aku kena tengok awan depan kilang pulak..

la ni aku dok makan bubur kacang hijau kakina masak..tiba tiba teringin kuih buah melaka plak..esok kalau cukup bahan bleh kot buat...nyum nyum..

sekian berita tamat

No comments: