nuffnang ads

Jan 5, 2019

geng asrama

masa ni aku lepak dalam khemah aku..macam biasa sorang sorang.paah pi keja parttime dekat kedai kai..

dah 4 haribulan aku tak dapat apa info pun dari kilang esquel..tapi takpa.sengaja aku tak call lagi sekali sebab aku nak settle hal klinik dulu..takpa mungkin ada hikmah esquel tak call aku lagi..sebab 2 kali aku kena jumpa doktor..nanti bila dah stat keja.kena mohon cuti..silap haribulan dapat cuti terus pulak kan..

nanti bila aku dah stat keja.aku kena dok asrama.aku harap sangat dapat geng asrama yang sekepala dengan aku.kalau boleh aku tak mau la perangai mengada lebih.penting diri.pengotor..biar lah yang bertanggungjawab..sebab orang macam tu dia tau apa patut dia buat untuk jaga geng asrama bagi sentiasa dalam keadaan aman..
entah lah kan..aku hanya berharap...

dulu masa join giatmara.aku pun dok asrama jugak...tak sangka plak keja kilang untuk bidang yang sama dengan aku belajar..sama juga kena dok asrama.nak kata syok dok asrama giatmara tu..boleh la juga.syok skit ja la.sebab bukan asrama yang aku impikan ala ala tempat kursus gubahan bunga dekat padang rengas yang aku pernah join dulu tu..asrama ni hanya ofis tapi kami tumpang buat asrama.tak selesa tok sah nak kata apa lah.memang tak selesa sebab dok tingkat atas.dah tu plak betoi betoi atas ofis dan bilik tenaga pengajar situ.memang tak selesa nak bergerak ke sana sini sebab di buat dari papan lantai asrama tu..

dah tu plak.tingkap keliling.nak bersiap pun memang jadi 1 masalah besaq juga bagi kami berempat..aku..tasya..risha dan fareha..antara 3 orang tu.aku serasi dengan tasya.risha pun ok ok la juga.fareha kurang skit sebab dia suka buat hal sendiri.tapi bila kenang balik semua tu..terasa indah sangat memori kami..cuma tak selesa toilet blah bawah.kadang ada orang.kami terpaksa pi toilet satu lagi.toilet bawah asrama tu kongsi dengan tenaga pengajar..

hemm rindunya semua tu..entah apa kabar berita geng asrama aku agaknya.kalau aku tak mula tanya kabar.belum tentu depa nak tanya kabar aku.ya lah depa semua muda sangat dari aku..mana lah syok geng dengan aku kan..hemmm

kali ni..aku nak join geng asrama kilang..tempat mencari rezeki..lain skit la dari geng asrama giatmara tempat mencari ilmu..lebih kurang 4 bulan juga aku dok asrama giatmara sebab asrama tu boleh dok sat ja..depa tak panggil asrama tapi transit..masa tu kan aku lah yang paling tua.mesti lah aku kena jaga depa..ceh sebenaqnya tak ingin aku nak ambik kesah hal depa..aku pun pelajar situ gak..jaga la diri sendiri.bukan budak sekolah dah pun depa tu.siap dah ada kekasih dah pun.

entah camna keadaan asrama kilang nanti tu..setahu aku depa akan bagi flat untuk asrama.aku sebenarnya lagi suka rumah taman tapi tak mungkin lah depa buat asrama rumah taman kan..hemm entah lah..ikut ja la camna jenis asrama pun.yang aku harap sangat asrama tu bersih dan selesa.dapat katil sorang satu.loker sorang satu.barang asas dalam rumah macam mesin basuh..tv..set pingan cawan semua tu..ehh ehh tu dah lebih dah aku mintak hehehee..

masa dok asrama giatmara ada warden asrama.kalau asrama kilang entah lah.mungkin ada kot sebab untuk urusan asrama kalau ada apa apa masalah dengan asrama.tapi kali ni kalau dapat geng asrama yang lebih muda dari aku..warden suruh jaga depa..jangan harap lah wei..aku keja kilang semata nak cari duit bukan keja jaga hampa noh..dapat apa..mak pak hampa bayar tak pa gak la.eh eh...memang aku tak jamin lah wei..

camna agaknya rupa dan perangai geng asrama aku masing masing agaknya..harap takdak lah jenis yang aku kata tu..aku rimas sebab nak dok lama asrama tu.tak suka lah ada segala masalah..aku harap asrama aku tu aman damai lah..

tak sabaq nak stat keja weii

sekian berita tamat..

No comments: