nuffnang ads

Dec 27, 2018

interview

masa ni aku baru sudah whatsapp kilang jahit...POLO dan NHE..

kemarin kak ina bawa aku pi interview.mula tu rasa debar lah juga.lama lama rasa teruja harap dapat keja situ.tapi selepas aku dengar orang yang interview tu bagi penerangan...

pekeja kami bukan keja tetap di sini saja.kita orang selalu travel..kadang ada event kat sungai petani..ipoh..kuala lumpur dan sabah sebab mengikut cawangan..

syokkan kalau aku dengar semua tu masa aku masih sihat dan ada skuter aku tu..tapi apa boleh buat.semua tu rasa macam tak sesuai dah dengan aku.masalah aku 2 sebab..pertama aku takdak transpot..ke dua aku kerap jumpa doctor..susah la kalau travel ikut depa..

bila balik rumah aku pening kepala semalam tak dan pikir hal keja..hari ni aku dah pikir masak masak dah.aku nak keja kilang jahit lain..keja kilang aku pi kemarin tu macam terlalu terikat dengan keja depa.bukan fokus menjahit saja.tapi fokus buat kerja luar juga.aku dah tak boleh keja terkejar sana sini sebab aku tak macam dulu.aku tak sihat..bertuahnya aku yang dulu kan..

aku dah serasi keja kilang yang biasa tapi bukan kilang swasta kemarin tu.sebab keja dia tak fokus jahitan tapi fokus semuanya sale luar pun kena buat.penat aku memang tak boleh dah macam tu..

tadi sebelum aku menaip kat blog.aku ada whatsapp orang tanya pasal keja kilang.mula tu aku tanya kilang nhe dan butik anak comel..butik balas bagitau dia dah tutup cawangan perda..aku terus delete nombor fon dia.

berapa minit kemudian kilang nhe plak balas.tanya nama..kemahiran jahitan aku dan asal aku.aku dah balas tapi diam plak dah..

lepas tu aku whatsapp kilang baju polo..diam lagi..aku berkenan keja kilang polo sebab time keja tu 7.30-4 petang.keja mesti la 5-6 hari.mesti cuti hari ahad.tak macam kilang swasta kemarin aku pi tu.isnin cuti...lagi pun aku dah serasi situasi kilang biasa biasa ni.kalau jahit fokus jahit saja.tak macam kilang kemarin tu sampai nak kena buat keja luaq pulak.

harap tahun depan aku dah stat keja kilang semula...

sekian berita tamat

No comments: