nuffnang ads

Sep 6, 2019

akhirnya shoot vlog berjaya tahun 2019 #karatstory

masa ni lepak dalam bilik dengan paah..semua pun dalam bilik masing masing dah nak tidoq...

2 hari lepas...
blah malam lagi aku dah kunci jam 7 pagi..keesokkan pagi pagi lagi aku terjaga sebab jam dan dengar sora geng joging bersembang..aku bangun pagi dan salin pakaian dan juga setup basikal..barang shoot..
aku dah bersedia mulakan kayuhan aku yang dah lama sangat aku tinggal tu..sebenaqnya aku kena buat senaman pemanasan badan dulu tapi di sebabkan aku teruja sangat nak buat video.aku kayuh la..dalam perjalanan tu banyak kali juga la aku berhenti rehat..
setibanya aku dekat tengah sawah padi..dengan cuaca sejuk kabus kabus..aku mula buat video terus ke instagram tanpa memikirkan pasal muka selekeh aku..kalau dok pikir bab tu..jangan harap la nak buat video..
tengah dok rakam..ramai plak yang lalu depan aku..semuanya tak sombong.siap ucap selamat pagi.tu geng auntie cina..
sampai dekat port selalu aku buat video dulu tu.aku berhenti la..dalam tengah dok buat video.ada pulak pakcik makcik melayu lalu depan aku dan bagi salam.aku pun jawab sambil senyum..
selang beberapa minit kemudian..ada lagi sorang pakcik melayu juga..dia tegur aku kenapa dok sorang ni..aku pun bagitau la tengah shoot video..dia pun senyum dan berlalu pergi..

stat shoot video
aku rasa sangat teruja.pilih lagu dan effect macam macam gaya aku buat sambil tergelak sorang..sambil lah tengok kiri kanan.mana la tau kan kot ada lagi orang berjoging..malu la juga.hari ni juga la nak ramai mai joging kawasan tu pun..selalu sunyi ja...
last sekali aku buntu nak buat gaya video seterusnya..aku pilih lagu utopia tajuk benci..aku dok pikir nak buat macam mana.last sekali aku buat dengan spontan..
aku pasang video.aku berjalan sambil tengok permandangan dan teringat kenangan silam..rasa perasaan sedih dan kecewa dengan kehidupan aku.dah la lagu sedih..mood aku terus tiba tiba jadi sedih juga..

video paling aku suka
yang lawaknya time shoot video filmvlog tu..time tu spontan plak burung lalu tak jauh dari aku.betoi ngam ngam terakam masuk dalam video aku kali pertama.aku dah tak pikir lama terus aku tekan post..tapi aku sangka video tu yang aku sangka ramai yang tengok.rupanya video lain tapi guna teknik dan lagu yang sama..

settle dah semua video.balik tu aku teman mak dan paah try niaga kuih dekat jms..lega maju juga situ..tapi masalah lain plak yang ada..lori terlalu banyak dan mengganggu laluan niaga kami..

lupa hashtag
aku terlupa letak hashtag dekat setiap video aku dekat tiktok..bila check balik video yang aku buat ala filmvlog.dalam beberapa minit video aku cecah 700++ eh macam tak caya pulak..check punya check rupanya dalam banyak banyak video.yang tu saja aku letak hashtag..
lepas ni aku takkan sekali kali buat kesalah tu lagi..

hater
selama aku dok letak video dekat facebook stories aku..ada 2 orang manusia yang aku anggap hater pertama aku..sorang laki.sorang perempuan.

*hampa kawin dua ok gak..kenduri hampa buat masak menu dulu dulu*
-gulai kentang
-ulam
-sambal belacan
-tembikai
-gulai ikan kering
-jelatah
-gulai batang pisang pun sempoi jugak noh
-air sirap bodo dah cukup
-hoo telur rebus letak dalam uncang jaring plastik emas macam dulu dulu pun ok
-aku nak hampa pakai kain songket merah ok gak tu..

hater lelaki
dia tegur bab video aku menyesatkan..harey betoi dia pikir sampai ke situ pulak..aku apa lagi ceramah skit kat dia itu ini..konon dia ja bleh jadi ustaz online fake..aku pun boleh jadi ustazah online fake..dia sampai minta maaf la dekat aku..

hater perempuan
yang dia ni pun satu hal lah..dia cakap dia menyampah dan malu tengok video iklan promote bisnes aku tu..eh eh ewah ewah kau monyet suka hati ja nak hina karya orang..aku tak terus diam..aku ceramah motivasi pasal bisnes sampai dia minta maaf dan cakap...dah cukup..dia sibuk..haaa baru tau aku sapa kan..nak lawan dengan aku sangat tadi.dah kalah terus mengaku pulak tu..
dah la dia pun buat bisnes online emas..pastu nak sembung orang tak tentu pasal.nasib la aku bukan makcik bawang.kalau tidak dia viral tak pasai ja..

hater
lepas ni hater mana pulak nak muncul?

esok nak mangkit pagi..joging jalan kaki sudah lah.penat kayuh..yang mana bleh. sumbat ja dalam jaket kuning ala billie eilish lah konon...
terlalu banyak idea nak masuk dalam filmvlog aku nanti...tunggu...
aku bersemangat lagi bertambah sebab mak dah mula bagi sokongan padu.mak dah nampak dunia video bukan sia sia...

sekian berita tamat

No comments: