nuffnang ads

Dec 15, 2018

kenduri lagi

masa ni aku baru lepas makan nasi bersama ikan masak asam kakina masak..

semalam aku kalut jahit kurung kedah.hari ni kenduri zakiah anak paksu leman kahwin.kurung kedah yang aku jahit tu tak cukup selesa..hemm...takpa la.lepas ni aku nak jahit kurung kedah tapi guna size blause yang padan dengan aku.

bab kenduri tu..bagi aku masakkan gotong royang kali ni.tak berapa best.tapi aku tetap enjoy makan nasi gulai daging.daging masak merah dan laksa.

cuaca elok tapi tiba tiba hujan.lepas dah benti hujan kami terus menuju ke rumah kenduri yang berdepan dengan rumah kami saja.

sampai di tempat kenduri.orang ramai dan meriah macam selalu tiap kali kenduri kampung petani macam tu lah keadaannya.

la ni rasa menyesal plak tak ambik roti arab..hemm tiba tiba teringin plak.tadi masa kat rumah kenduri bukan tak mau ambik tapi dah terlalu kenyang.

sebenaqnya aku macam biasa lah.tiap kali kenduri.lepas makan nasi kenduri.aku akan cari bubur kacang hijau.tapi kali ni tak dak plak dah.harap kenduri kahwin ikbal sepupu aku tu ada la bubur kacang hijau tak pun bubur pulut hitam..hemm teringat plak kenduri rumah juli.ada bubur pulut hitam..rumah wani kahwin ada bubur kacang hijau..

sekian berita tamat

No comments: