nuffnang ads

Dec 16, 2018

selesaikan apa yang tertangguh

masa ni aku baru lepas makan nasi gulai terong bersama ikan sardin goreng.makan dengan kakina.

aku dah cukup penat nak cari duit dengan perniagaan kuih.sebab aku rasa aku takda masa depan..ya lah aku hanya makan gaji niaga.kadang kadang niaga semua sebab masalah cuaca dan kesihatan aku tak menentu.

takpa lah..dah tiba masanya aku keluar mencari rezeki makan gaji dengan orang.tapi yang jadi masalah utama..aku takdak tranport.kalau pi kilang kecik memang takkan ada van.kalau kilang sebelah penang pun takdak tapi ada asrama..

bila selalu jadi masalah kat rumah.kadang aku rasa nak dok asrama pun ada.nak ajak kawan aku.mestilah dia tak boleh sebab dia ada anak.aku malas sebenarnya nak dok asrama sebab mesin mesin jahit aku tu kena on kadang kadang sebab takut jem.jenuh hantar kedai lagi sekali..satu hal lagi.aku kena kerap jumpa doktor.bab cuti tu macam susah la aku kena naik bas balik ke sebelah bm..
lepas tu..tiada lagi cycling day..basikal aku tu kena lah jual.

tengok lah keadaan macam mana.kalau basikal dan mesin jahit aku dah jual.mungkin aku akan cari bilik sewa dekat dengan tempat keja.boleh jalan kaki saja mai keja.senang cerita kan.selalu aku dapat mai keja tepati masa.

pasal basikal aku plak.kena cuci dan promote kat fb.harap ada yang membelinya secepat mungkin..ada pun takdak sapa teringin nak naik.hanya aku sorang saja.

semoga planning aku kali ni berjaya..

sekian berita tamat

No comments: