nuffnang ads

Dec 22, 2018

target aku tahun 2019

masa ni aku baring kat ruang tamu menghadap pintu pagar depan yang berhampiran dengan jalan mini tar sebelah rumah..cuaca cantik..teduh tapi sedikit rasa haba sebab tadi panas...

ternampak keta orang lalu..terbayang keta aku nanti..hehe tak sabarnya nak beli.tak lama dalam beberapa hari saja lagi.tahun 2019 bakal tiba.azam aku macam biasa lah.aku nak tunaikan azam azam aku yang tertangguh..insyallah..

rabu ni aku nak pi interview kilang jahit epal.aku sepatutnya pi dengan kawan lama aku tu.tapi dia macam selalu buat suprise saja aku tengok.time tak pi lagi.teruja dia lebih dari aku.tapi bila tiba masanya..dia diam seribu bahasa..masalah bagi aku kalau dia selalu buat macam tu.camna aku nak pi keja dengan dia tiap hari macam ni..takleh harap dia lah..baik aku pi sendiri..

kekok..memang aku kekok sebab dah lama tak keja dengan orang.bertahun tahun benti keja kilang.aku niaga dengan mak.harap semua urusan aku di permudahkan allah..

bila aku call sendiri bos kilang.dia kata mula keja jam 9.30 pagi - 7 petang.sempat la aku naik bas pi tempat keja.lega hati aku dengar.asrama mesti la takdak sebab kilang tu kecik ja.nak dapat bilik sewa secepat mungkin memang susah.aku plak tak cukup duit kena bayar deposit.

lega la.aku boleh ulang alek pi keja dok rumah.ikutkan hati nak dok sewa bilik juga walaupun aku tau semua tu membazir duit sewa.tapi kadang aku macam terpaksa keluar dari rumah sebab rumah aku dah tak aman..aku sedih sangat..sangat..

aku berharap sangat tahun 2019 hidup aku semakin bersinar sinar..aku ada keja tetap..aku ada keta..aku nak sangat ronda...banyak tempat aku nak pi.aku nak ronda sp..jumpa kawan kawan aku..aku nak pi taiping jumpa affy..joging kat tasik taiping..pi pahang jumpa chef..tak sabarnya nak lalui semua planing aku tu..

tapi sebelum aku dapat beli keta. aku tau masih lama nak tunggu cukup duit..aku nak pi sp time cuti.lama sangat tak pi.rindu plak suasana tempat tu.boleh jumpa kawan kawan aku kat kola muda.boleh lepak pantai merdeka dengan maziah.kalau boleh dengan ina sekali..

sekian berita tamat

No comments: