nuffnang ads

Dec 15, 2018

sentiasa rindu

hari ni aku sengaja nak cerita pasal kawan lama.seingat aku kami dah tak berhubung stat aku keluar dari mahlin.masa tu seingat aku tahun 2004.

aku ni sekadar bayang bayang masa silam dia saja.pernah sekali dia tuduh aku cuba rampas kekasih dia.sedangkan aku yang kenalkan dia dengan kekasih dia yang merangkap kawan aku juga.

kadang aku rasa pelik sangat.kenapa dia pikir macam tu.hemm entah lah.mungkin dia rasa aku ni pengacau hidup dia ketika dia sedang bahagia kot.mungkin la kan..sebab aku selalu tanya dia nak pi mana..nak keluar dengan sapa..

aku tanya bukan sebab aku ni suka menyebok hal dia.aku tanya sebab aku nak ikut.ya lah aku segan la dok rumah dengan family dia masa dia takdak kat rumah.aku nak ikut dan takdak niat nak ganggu dating dia.depa dating aku dok la kat lain.alaa macam tak pernah buat macam tu sebelum ni..siap halau aku lagi.tak halau dengan mulut tapi cara depa tu memang halau aku.masa tu aku rasa tersinggung sangat sangat..

4 tahun kemudian aku menghilang tanpa khabar berita.masa sampai rumah dia.langsung tak terkejut pun bila aku sampai.aku tidur rumah dia haritu.sebelah petang.mak dia suruh la bawa aku ronda pantai..

kami pun naik lah skuter aku.dia yang bawa.katanya dia teringin nak try bawa.aku pun tak kisah lah sebab aku pun tak berani nak bawa orang.setibanya kami di satu kampung.tiba tiba ada sorang dok sebelah kami.dia pun naik moto.rupanya dia adalah kekasih kawan aku.lamanya depa bercinta..

yang aku rasa amat tersingung.aku tegur kekasih dia yang dulu tu kawan aku.dua kali aku tegur tapi dia buat taktau saja.sungguh aku tak sangka sangat sangat sampai macam tu sekali noh.aku agak la.mungkin kawan aku dah warning kat kekasih dia.tak bagi sembang dengan aku..mungkin..orang bercinta ni memang akan berubah 100℅ kah?

sampai dekat pantai.kawan aku tu tak sabar nak dating.sedangkan setiap hari depa dating mak dia kata..tak jemu jemu orang bercinta dating noh.aku ni kawan lama yang dah 4 tahun tak jumpa.hang tak rindu ka nak sembang dengan aku macam dulu dulu?...hang tak nampak ka aku ni dok dekat dengan hang? dok nampak kekasih saja..kekasih hang tu dekat ja dengan hang.bukan macam aku jauh..

ohh mungkin kekasih hang yang tak jumpa hang 4 tahun kot..maaflah aku lupa..

malam tu aku nak sangat sembang dengan dia.tapi dia sibuk main handphone.aku tidur lah sebab takmau ganggu dia.keesokkan hari tu.aku bangun awal pagi.lepas sarapan dengan mak dia.aku minta diri dulu sebab ada hal..sebenarnya aku takdak hal apa pun sebab aku cuti.memang niat aku nak isi masa dengan kawan baik aku dulu.

aku sangka kan dia rai lah aku mai jumpa dia..tapi..aku salah tafsir.dia langsung tak pandang apa yang aku buat untuk dia...takpa lah..
masa tu aku bawa skuter aku balik dengan hati yang kecewa...kawan yang tak hargai aku langsung..

lepas berapa bulan kemudian.dia kahwin dan bagitau aku..adik dia kahwin pun bagitau aku tapi tak jemput pun aku..ya lah siapa lah aku ini...bukan siapa siapa pun..

hari aku pi rumah dia.aku pi dengan kawan sekampung aku.masa sampai rumah dia.sedih aku tengok keadaan family dia.mak dia sakit.ayah dia dah kurus kering dah.ayah dan mak dia bagitau aku yang anak kawan aku tu depa mengasuh.punya lah nakal.ishh kesian aku tengok dah la mak ayah dia tak sihat.kena plak ngasuh anak anak dia.

dalam 10min -15min kawan aku mai rumah family dia..dia sewa selang 2 rumah ja kalau tak silap aku.dia layan aku sama macam dulu..penuh kebencian...tak lama aku sembang.pastu aku minta diri balik rumah..

entah apa khabar family dia tak pasti sebab lost contact.harap semuanya ok ok saja...

sekian berita tamat

No comments: