nuffnang ads

Dec 20, 2018

tergendala kerana seorang kawan

masa ni baru lepas solat...

sepatutnya hari ni aku pi tanya pasal keja dengan kawan aku..aku bangun awai teman kakina dan anaqi pi klinik..balik dari klinik kawan aku tak sms aku pun.dari semalam aku whatsapp tapi diam membisu..

tak sangka betoi dia masih dengan perangai mengarut macam tu lagi..aku dok agak dah apa akan jadi bila harap dia mai ambik aku..sakitnya hati aku hanya tuhan yang tahu.macam tu lah bila takdak transpot sendiri.nasib aku lah...

masa aku balik dari klinik.dia bagitau dia dah call tuan kedai.suruh pi interview jam 2.30 petang..tapi 2.45 petang kawan aku tak sampai lagi depan pintu rumah aku.bila sms dia balas whatsapp dekat no lain.pening aku dengan perangai kawan aku sorang ni.dia kata handphone dia ada masalah.entah la malas pikir.buat sakit hati aku saja.

tiba tiba dia kata tuan kedai suruh mai esok.dah la penat tunggu cina kedai tu call.dia bersiap jam 11 tengah hari *konon* cina tu sibuk konon pi gudang ambik stok kain.entah betoi ka dak aku tak pasti.aku tak puas hati.aku cari no ofis.aku terus call dan tanya serba sikit.orang tu suruh interview hari rabu.takpa lah.aku pi sorang lah senang.payah tumpang orang ni.hari interview pun dah buat perangai...

entah kenapa lah aku selalu dapat kawan yang mengarut macam ni.paling aku tak suka jenis tak tepati masa..tipu..bila susah baru cari aku..aku benci sangat orang macam tu..benci gila..

aku dah bagitau dia yang aku tak pi esok sebab kena teman kak aku..lantak dia lah dia nak pi sorang pun..masa berjanji..teruja sangat mengalahkan aku..tapi time nak tunaikan janji tu lah dia buat hal tak tepati masa.dah tu bleh plak diam..dah la whatsapp tak masuk masuk.aku pikir mungkin takdak internet kot..

aku sms pun tak balas.apa tah lagi kalau call plakk..call pun tak dapat..hahaa lawak betoi perangai kawan kawan aku ni..aku perati ja perangai depa semua..

rabu ni aku pi sorang.lantak dia lah dia nak join ka dak.malas dah nak kawan manusia jenis tu.benci sangat.lagipun aku dah bagitau dia yang aku terdesak sangat nak keja.harap dia faham..tak faham pun buat buat faham sudah..

sekian berita tamat

No comments: