nuffnang ads

Aug 24, 2018

aidiladha 2018 raya ke 3

masa ni dok lepak dalam bilik tok kat rumah makjang..ada tetamu mai.

tadi pagi aku rasa aku termangkit lambat.tapi entah lah..layan pi lah ngantuk tu..tiba tiba dengaq orang bagi salam.kena melayan orang mai rumah plak..minta bantuan duit rupanya..aku bagi la yang termampu..

lepas tu aku sapu sampah.pastu sarapan kopi o ja la..rimas mata mengantuk.aku mandi.tak lama pastu paklong mai.suruh kami pi tolong makjang sebab ada orang nak mai rumah.nak buat kira kira pasal duit belanja.

aku pun kalut lah iron jubah cotton merah tu.siap semua.mak pi dulu.aku pi kemudian..setibanya aku di rumah maknjang.baru lah tau cerita...

yang nak mai tu sebab nak beraya dan berbincang pasal duit belanja kawin.yang mai pun skit ja.dah tu plak makjang buat menu laksa saja..aku dan mak kalut la mai.ingatkan masak nasi ala kampung bagai..hemm tak pa la..aku melantak kuih raya lah nampaknya...

satgi lepas semua tetamu balik.rasanya aku dan mak makan laksa dan balik rumah tok ja la..nasib la tak jauh mana rumah tok..

buat masa ni.tu ja lah cerita yang terbaru.

sekian berita tamat

No comments: