nuffnang ads

Aug 9, 2018

yey tak sabaq nak balik raya kat perlis

masa ni aku tengah baring kat tilam aku..letih nak tidoq awal tapi tak ngantuk plak..

baru baru ni kenduri kahwin sepupu aku mira anak makjang.kami sekeluarga balik perlis..suasana kenduri agak santai tapi itu aku tak kisah sangat la.

bilik tok ramai tetamu sampai aku nak lepak pun takdak ruang..jadi aku memilih mencari makanan.family aku yang lain aku tak ambik kisah hal depa.masing masing bawa diri sendiri.

tiba masa waktu makan yang aku nanti nanti kan telah tiba.macam macam aku melantak tak ingat dunia..suasana tenang sambil layan nasi kenduri.sambil tengok permandangan sawah padi yang hijau.kambing golek yang orang bakaq berkepoi kepoi asap dia..fuuhh enjoy..

selesai kenduri.sebelah petang kami pun balik penang..tak tidoq pun rumah tok..ya lah rumah tu kan jadi hak milik pakngah aku yang mereng tu..

lebih kurang sehari dua berlalu.mak cerita pasal paklong kata pakngah dah makin teruk mereng dia.sampai dah tak ingat jalan balik rumah dah..patut lah paklong beria kemas rumah bagai..rupanya nak sambut kami suruh tidoq rumah tok..

hehee tak sabaq rasanya nak balik kemas rumah tok macam dulu dulu..lega semuanya akan kembali normal..

pagi pagi boleh sarapan dengan tok dan family aku yang lain..tengah hari mak boleh masak gulai ikan puyu.makan sama sama dengan tok dan family aku.
sebelah petang plak.sambil bancuh kopi panas panas kat tok.sambil hirup udara petang angin sepoi sepoi kot tingkap dapoq...huhh rindunya...

tak sabaq nak sambut raya aidiladha kat rumah tok

sekian berita tamat

No comments: