nuffnang ads

Aug 20, 2018

sunday weekend

masa ni dalam bilik mak baru lepas susun gambar dalam album...

hari ni aku cuti..mak dan aku keluar rumah selepas zohor.terus ke zon ria beli barang skit.pastu kami terus menuju ke jimat mini market..aku pi gunting rambut..

selesai gunting rambut.aku singgah beli barang skit kat jimat mini market.mak plak pi tempah spek mata.settle semua kami terus pi kedai kai dan sembang sejam dua...

keluar dari kedai kai.kami menuju ke pacific mall.kedai yang mak nak pi tutup plak.kami tak tau nak ke mana.aku ajak mak pi kedai basikal.nak survey siap siap basikal yang aku nak beli tu..

tak sia sia aku singgah kedai basikal tu.semakin besaq dan luas sangat kedai tu.banyak sangat pilihan.masuk pintu depan dah nampak skuter eletrik.rasa minat tapi bila terpikir pasal cas macam handphone.terus aku tak jadi beli sebab rasa macam bahaya plak.lagi pun aku beli basikal sebab nak bersenam..kalau takleh senam rasa macam rugi.

harga skuter kecik tu rm300++ aku tak ingat harga tepat.lepas aku tengok skuter eletrik tu.aku dan mak terus menuju ke area basikal.macam macam sangat design.yang aku cari hanya basikal lipat tayar 16 inci.bajet dalam 200++

cari slow slow..banyak harga rm300++ aku tak putus asa.aku cari lagi..tiba tiba aku ternampak lagi design basikal lipat tayar 16 inci.warna hitam.tak ingat model apa tapi ada tulis kat situ OSCAR rm260.ada dua warna.satu hitam.satu merah.sebelah oscar ada design lain skit.harga rm270 warna oren silau mata dan biru kalau tak silap aku.."malas belek sebab tak minat design tu"

aku berkenan warna hitam.beberapa minit aku belek.harga dan design semua ok.aku suka.niat di hati nak beli dah.sebab naik keta mak.tapi mesti mak tak berapa setuju.tunggu la tak lama lagi.aku akan beli kat situ.sebenarnya aku nak warna green army tapi tak tau lah ada tak.harap ada lah warna green army.

selepas keluar dari pacific mall.kami lalu kot orang jual carpet.mak berkenan.tak lama kami pilih.mak terus bayar.

kali ni kami singgah mf mart bundle.masuk saja situ terus terpandang t shirt kolar warna biru corak kotak kotak.lama aku belek.siap try lagi.tapi aku tak jadi ambik.sebab malas nak kena pakai sarung tangan panjang plak.
aku cari mini skirt tapi takdak plak stok kali ni.pastu ternampak lah almari.terus la buka pintu almari.design luaq cantik tapi blah dalam aku tak minat.

sambil usha apa ada.mak tunjuk bekas uli kuih.mak terus ambik.masa aku dok belek almari..mak tiba tiba panggil aku.mak terus tunjuk meja jahit.mak kata sesuai dengan aku.tanpa pikir panjang aku pun setuju.aku hanya bayar deposit rm200.esok baru nak pi ambik terus bayar penuh..

sebenaqnya aku tak pernah terpikir nak beli meja jahit sebab masa tak sesuai lagi.dengan nak raya haji lagi.tapi di sebabkan design pun ok.mak pun suka.aku pun setuju lah.

mula tu mak kata nak beli kat aku.tapi aku yang takmau.sekurang kurangnya aku nampak hasil duit niaga kuih.tak lama aku dah nak tinggalkan bisnes street food.nanti time aku tengah menjahit.bila tengok meja jahit.nampak lah juga kenangan hasil bisnes street food..

tak sangka plak.masa dekat pacific mall aku terpikir nak beli basikal lipat.last sekali.sampai kat bundle.tanpa pikir panjang.terus setuju beli meja jahit.
nak beli yang lain tapi terbeli yang lain..

settle semua kami pi kedai kai semula.mak nak hadiahkan carpet kat kai
kami sembang sejam dua sambil makan pulut udang kawan mak jual kat permatang pauh.beli petang tadi masa pi tekan duit nak bayar deposit meja jahit.

itu lah aktiviti sunday weekend aku dengan mak..

aku : tak sabaqnya aku nak beli beskat lipat tu oi..

haku : eh eh banyak betul koleksi basikal cik reez.dulu basikal lipat tayar 20 inci.warna kuning nama land rover..pastu jual.beli basikal biasa tayar 20 berapa inci entah.besaq skit dari land rover..kali ni nak beli lagi.

aku : heh heh..pertama kali tengok dunia basikal lipat.basikal tu yang aku nak tapi tak jumpa.ada pun mahai sangat.mana mampu oi...

haku : ohh camtu ka..bagus la.lagipun dah makin gemok teruk dah la ni.hahahahahahaa

aku : oit diam lah

sekian berita tamat

No comments: